نویدادهم: رسالت آموزش و پرورش را به آموزش و انتقال معلومات و محفوظات تقلیل ندهیم

اصل، حضور بچه‌ها در مدرسه است

تهران (پانا) - مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین تاکید کرد رسالت آموزش و پرورش را نباید به آموزش و انتقال معلومات و محفوظات تقلیل دهیم باید به سمت آموزش‌های ترکیبی برویم.

کد مطلب: ۱۱۱۹۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
نویدادهم: رسالت آموزش و پرورش را به آموزش و انتقال معلومات و محفوظات تقلیل ندهیم

مهدی نویدادهم در میزگرد دومین روز از سی و چهارمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش درباره اجرای سند تحول در زیست بوم جدید به فرمایشات روز گذشته رهبری که راهگشای اجرای عملیاتی تر سندتحول است اشاره کرد و گفت: زیست بوم جدید ویژگی‌های جدیدی دارد؛ عدم قطعیت و شفافیت شرایط، کوتاه مدت نبودن شرایط، نگرانی خانواده‌های ایرانی برای اعزام فرزندان به مدرسه، تقویت فردگرایی و تفرد، عدم استقرار نظام آموزشی در مدرسه از جمله این ویژگی‌هاست.

به گفته وی اگر دیروز استفاده از فضای مجازی در حاشیه بود امروز به متن آمده و فرصتی است که باید قدر بدانیم، آثار و پیامدهای شیوع کرونا درازمدت است و باید برنامه ریزی‌ها در همین راستا باشد. استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین یادگیری لازم و ضروری است البته تعلیم و تربیت مترادف آموزش‌های مجازی نیست.

وی همچنین تاکید کرد رسالت آموزش و پرورش را نباید به آموزش و انتقال معلومات و محفوظات تقلیل دهیم باید به سمت آموزش‌های ترکیبی برویم.

نویدادهم با تاکید براینکه خانواده به عنوان رکن اصلی به میدان آمده و باید فرصت را مغتنم بدانیم. برای اجرای سندتحول در این شرایط باید اهداف و برنامه‌ها را بازنگری کرده و حداکثر اختیارات را به مدرسه و شورای مدرسه بدهیم که طبق چارچوب ها بتوانند تصمیم گیری کنند.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین افزود که باید خلاقیت معلمان را نیز به رسمیت شناخته و به سمت آموزش‌های ترکیبی حرکت کنیم لذا باید نسخه های کرونایی متناسب آموزشی را تولید کنیم.

وی خطاب به مدیران استانی گفت: جنس سندتحول، مفاهیم اسلامی است و باید مدیریت آن نیز اسلامی باشد. مدیریت دینی یعنی مدیریت صبورانه و توام با شکیبایی، عدالت خواهی، مشارکت پذیری، مثبت اندیشی، مقبولیت و مشروعیت علمی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی از دیگر الزامات مدیریتی برای اجرای تحول است.

نویدادهم بیان کرد که در سال جدید ۲۵ بسته تحولی در معاونت‌های مختلف انتخاب شده که لازم است مدیران استانی به طور کامل آنها را بشناسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار