الهیار بیان کرد: تلاش برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا پایان شهریورماه

تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وارت آموزش و پرورش از تلاش برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا پایان شهریورماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
الهیار بیان کرد: تلاش برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا پایان شهریورماه

علی الهیارترکمن در میزگرد دومین روز از سی و چهارمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت آسیب‌شناسی در فعالیت‌های آموزش‌وپرورش گفت: جای خالی یک برنامه که از حالت عمودی بالا به پایین خارج ‌شده باشد در آموزش‌وپرورش کم است که باید در نظر گرفته شود. همچنین ابزارها نباید بر اهداف غلبه کنند و انحراف در مسیر حرکت ایجاد کنند و در این حالت نشانه‌ها با اصل مشکل اشتباه می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع با اشاره به اینکه زیر نظام منابع آموزش‌وپرورش سه سطح دارد گفت: سطح اول سطح ملی است که ترجمه سیاستی را بر عهده دارد. در سطح دوم استان‌ها وظیفه برنامه‌ریزی رادارند تا سیاست‌های اسناد بالادستی را با توجه به ظرفیت‌ های استانی برنامه‌های استان را تدوین کنند. سطح سوم منطقه است که اجرا در سطح آن رخ می‌دهد و عمده این فعالیت باید از طریق مناطق به مدارس برسد.

وی افزود: در مسیرنهایی کردن پنج برنامه عملیاتی برای سال 99 هستیم. سند تحول و برنامه ششم توسعه و برنامه وزیر آموزش ‌و پرورش به مجلس شورای اسلامی و برنامه سالانه ازجمله این برنامه‌ها است. همچنین برای ایجاد انسجام یک برنامه عملیاتی داریم که در جهت انسجام‌بخشی به برنامه است که اجرا و تحقق اهداف و نظارت بر ارزیابی به‌درستی انجام شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع با اشاره به اینکه توسعه استان‌ها باهم متفاوت است، گفت: هرکدام از استان‌ها متناسب با ظرفیت و پتانسیل شان باید توسعه پیدا کنند.

الهیار درباره اقداماتی که در حوزه معیشت فرهنگیان انجام‌ شده است، گفت: اقدامات خوبی در راستای بهبود معیشت فرهنگیان صورت گرفت. رتبه‌بندی مهر ۹۸، ۲۲۰۰میلیارد تومان بار مالی داشت که با احتساب ضرایب به ۸۰۰۰میلیارد تومان در سال ۹۹می‌رسد. اجرای ضرایب فصل دهم قانون برنامه نیز۴۵۰میلیارد تومان در سال ۹۸بار مالی داشت. یک فوق‌العاده شغل هم خرداد اعمال شد و با اقدامات صورت گرفته کارکنان ازلحاظ امتیازات تفاوتی با کارکنان سایر دستگاه‌ها ندارند و تفاوت‌ها برداشته ‌شده است. همچنین افزایش حقوق متعهدین خدمت و برقراری عیدی برای آن‌ها و پرداخت حق مهدکودک نیز انجام ‌شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع با اشاره به پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان و گفت: به استناد تبصره ماده ۲۱ضوابط اجرایی قانون برنامه بودجه مقرر بود پاداش‌ها از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول انجام شود که ما مخالف بودیم و با پیگیری‌ها انجام ‌شده در حال تأمین از محل‌های دیگر هستیم. ۳۷۰۰میلیارد تومان نقدی به ما داده‌ شده و برای۳۷۰۰میلیارد دیگر در حال رایزنی هستیم تا پاداش‌ها را یکجا تا آخر شهریور تسویه کنیم.

وی با اشاره به اینکه دو اقدام در رابطه بودجه در دست انجام است، گفت: نهایی کردن بودجه 99 راداریم و از طریق معاونت‌های برنامه‌ریزی استان‌ها در دست اقدام است و مورد دیگر تدوین برنامه1400 است. بودجه در شرایط انقباضی بسته می‌شود و بودجه‌ریزی در شرایط کرونا در دست انجام است. نکته مهم بودجه1400 این است که نشانه‌هایی دریافت کردیم که احتمالاً بودجه استانی می‌شود. پس باید بودجه را به‌صورت استانی پیشنهاد دهیم و حالا مجلس ممکن است تصویب نکند اما در پیش‌بینی ظرفیت‌های قانون بودجه نیازمند همکاری استان‌ها است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع افزود: در حوزه مدیریت منابع انسانی اداره کل امور اداری به مرکز برنامه‌ریزی برای مدیریت بهتر منابع انسانی تبدیل شد. از سه ضلع منابع انسانی و مالی و فیزیکی منابع انسانی مهم‌ترین آورده منابع است که در تنظیم همه برنامه‌های مدیریتی باید ورود پیدا کنیم و باید مدیریت آن را آسیب‌شناسی و موانع را برطرف کنیم.

الهیار با اشاره به اینکه نهاد وزارتی نباید به موضوع پرداخت حقوق در استان‌ها ورود پیدا کند، گفت: به استناد قانون هر اداره کل دستگاه مستقل دارد و باید مستقل عمل کند و خود شما مشارکت فعال داشته باشید. ساماندهی نیروی انسانی در سال 1400 در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار