در سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور؛

رزاقی: 1350 مدرسه شاهد، مطلوب‌ترین موقعیت برای اجرای سند تحول بنیادین است

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و امور ایثارگران در سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور بیان کرد وجود 1350 مدرسه شاهد کشور، مطلوب‌ترین موقعیت برای اجرای سند تحول بنیادین است.

کد مطلب: ۱۱۱۹۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
رزاقی: 1350 مدرسه شاهد، مطلوب‌ترین موقعیت برای اجرای سند تحول بنیادین است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمدرضا رزاقی با اشاره به دغدغه‌های حوزه مدارس شاهد برای تحقق سند تحول گفت: مدارس شاهد نمادی به‌عنوان الگو است و همین مهم برای استمرار این مدارس کافی است. در حال حاضر تعداد 1350 مدرسه شاهد در کشور داریم که با توجه به بافت دانش‌آموزی و امکانات، یکی از مطلوب‌ترین موقعیت‌ها برای اجرای سند تحول بنیادین هستند.

وی افزود: مدارس شاهد بر اساس اساسنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل‌گرفته‌اند و مستند بعدی آن آیین‌نامه استمرار مدارس شاهد است. در سال 1396 آخرین اساسنامه مدارس شاهد، با عنوان استانداردسازی مدارس شاهد تدوین شد. استانداردسازی باید در بستر آموزش‌وپرورش و مبتنی بر سند تحول شکل بگیرد. در واقع در بستر سند تحول باید مدارس شاهد را استاندارد کنیم. پس به دستور وزیر، موضوع مدارس شاهد می‌تواند الگویی برای تحقق اهداف سند بوده و در دستور کار قرار بگیرد.

رزاقی گفت: برای این استانداردسازی ثبت‌نام بر اساس دستورالعمل ستاد اجرایی شاهد شکل می‌گیرد. خوشبختانه از سال 94 گام اول برای بهره‌برداری از فضای مجازی برداشتیم و سامانه سجا را ایجاد کرده‌ایم و توانستیم با ثبت‌نام و ساماندهی دانش آموزان در آن شناسنامه فعالیت مدارس شاهد را ثبت کنیم.

وی افزود: سپس مفاد سند تحول را در شناسنامه لحاظ کردیم. شناسنامه مدارس شاهد مبنا است و مدیران باید طبق آن عمل کنند زیرا شعار ما ایجاد سبک منسجم در مدارس شاهد است.

رزاقی با اشاره به اینکه مدارس شاهد به‌نوعی جزو مدارس دولتی است، گفت: دانش آموزان شاهد با بقیه مدارس تفاوت ندارند و بنای رقابت نداریم. باید کیفیت‌بخشی در آموزش به فرزندان شهید را در نظر داشته باشیم که خاستگاه شکل‌گیری آن پیام مقام معظم رهبری است.

وی در پایان گفت: مدرسه شاهد اصلی‌ترین زمینه اجرای ساحت‌های شش‌گانه سند تحول را دارد. همچنین مدارس شاهد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش‌رو هستند و امیدواریم بتوانیم در این مدارس فعالیت پرورشی و ترویجی را باهم تلفیق کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار