اجرای طرح ملی گفت‌وگوی خانواده در 68 شهرستان

تهران (پانا) - معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت زنان ریاست جمهوری طرح ملی گفت‌وکوی خانواده در 68 شهر کشور اجرا شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۹۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ملی گفت‌وگوی خانواده در 68 شهرستان

زهرا جواهریان، معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت زنان ریاست جمهوری در نشستی خبری که به منظور ارائه گزارش عملکرد این معاونت در حال برگزاری است، اظهار کرد: سامانه رصد و پایش شاخص های عدالت جنسیتی در هفته دولت رونمایی شد به این ترتیب که دستگاه‌هایی که موطف هستند شاخص ها را تولید کنند وارد سامانه کنند. در سطح ملی و استانی خواهد بود. یکی از برنامه های سامانه این است که 31 استان در این سامانه حضور دارند.

وی افزود: رشد خوبی در مدیریت زنان داشتیم 13.6 درصد مدیر در سطح مدیران پایه میانی و عالی داشتیم در ابتدای دولت یازدهم و امروز رشد خوبی داشتیم و 18 معاون استاندار، 4 سفیر و مدیران عالی در دستگاه‌های اجرایی داریم که البته کافی نیست و با 30 درصد فاصله داریم ولی رشد خوبی در سه سال داشتیم و امیدواریم در سال پایانی وعده دولت را عملیاتی کنیم.

جواهریان تصریح کرد: همچنین اطلس وضعیت زنان را منتشر کردیم و در اختیار همه استان‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: برای اولین بار شاخص های خانواده و نگاه به خانواده پایدار و شکوفا با کمک سه قوه تدوین شد. هم اکنون این شاخص ها ابلاغ شده و در مرحله ای هستیم که شناسنامه آن را تهیه کنیم و وارد سامانه رصد و پایش قرار دهیم.

جواهریان همچنین در ادامه با اشاره به طرح ملی گفت‌وگوی خانواده در سه سال گذشته گفت: طرح ملی گفت‌وکوی خانواده در 68 شهر کشور اجرا شده است.

وی ادامه داد: همچنین توانستیم با 7 بانک تفاهم نامه داشته باشیم و 38 هزار وام قرض الحسنه را برای زنان سرپرست خانوار تامین کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار