چین: کمیسیون مشترک فرصتی برای حمایت از برجام باشد

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه چین با یادآوری برگزاری کمیسیون مشترک برجام در روز سه شنبه در وین اظهار امیدواری کرد که این کمیسیون فرصتی برای حمایت از برجام و اجرای صادقانه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت باشد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
چین: کمیسیون مشترک فرصتی برای حمایت از برجام باشد

جائو لی جیان روز دوشنبه در پکن در جمع خبرنگاران همچنین اظهار امیدواری کرد که این کمیسیون محلی برای رسیدگی صحیح به اختلافات در مورد اجرای برجام تحت چارچوب کمیسیون مشترک، هماهنگی تلاش ها برای رسیدگی به چالش های فعلی و ادامه روند پیشبرد سیاسی حل مساله هسته ای ایران باشد.

وی بار دیگر یاداوری کرد که تنش پیرامون برجام به دلیل خروج ایالات متحده آمریکا از برجام و یکسری اقدامات یک جانبه و غیرقانونی این کشور علیه ایران علیرغم مخالفت های بین المللی، زیاد شده است.

این مقام وزارت خارجه چین با بیان اینکه برجام به یک نقطه عطف مهم رسیده است تصریح کرد: جلسه کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی فردا در وین تشکیل خواهد شد و در مرحله بعدی مدیرکل کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین هیاتی را در این نشست سرپرستی خواهد کرد.

نشست کمیسیون مشترک برجام فردا سه شنبه با حضور سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه برگزار می‌شود این نشست به ریاست هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه و نمایندگان کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس، چین و روسیه برگزار خواهد شد به این ترتیب نشست یادشده در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴ تشکیل خواهد شد.

منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار