اردکانیان: ایران آماده کمک‌رسانی به سیل‌زدگان افغانستان است

تهران (پانا) - وزیر نیرو در گفت‌وگوی تلفنی با سرپرست وزارت مالیه افغانستان، آمادگی ایران برای ارسال کمک و تجهیزات لازم برای تعمیرات تاسیسات آب و برق افغانستان را که در پی سیل اخیر در این کشور متحمل آسیب‌های بسیاری شده، اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
اردکانیان: ایران آماده کمک‌رسانی به سیل‌زدگان افغانستان است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان در گفت و گوی تلفنی با عبدالهادی ارغندیوال، سرپرست وزارت مالیه افغانستان و رییس افغانستانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور اعلام آمادگی کرد تا در صورت درخواست مسوولان افغانستان تجهیزات لازم و تیم‌های تخصصی را برای تعمیر بخش‌های آسیب دیده آب، برق و فاضلاب افغانستان اعزام کند تا ضمن دسترسی هرچه سریعتر مردم آسیب دیده به خدمات آب و برق، بستر لازم برای امداد رسانی سریعتر به آنها فراهم شود.

وزیر نیرو با اشاره به سفر سال گذشته خود به کابل و دیدار با رییس جمهوری اسلامی افغانستان گفت: رییس جمهوری در آن دیدار مطالب و مواضع بسیار خوبی در زمینه توسعه روابط ارائه کرد که شرایط افغانستان اجازه عملیاتی سازی آنها را نداد.

رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان اضافه کرد: امیداست بتوان در این دوره به بخشی از آنها جامه عمل پوشاند.

«ارغندیوال »سرپرست وزارت مالیه افغانستان هم با ابراز امتنان و خرسندی از برقراری گفت‌وگوی تلفنی و ابراز تسلیت و همدردی وزیر نیرو ایران گفت: حداقل انتظار ما از همسایه ای با این سطح از اشتراکات زبانی و اعتقادی همین است که در هنگام مشکل و مصائب در کنار هم باشیم.

وی با اعلام این که پیام همتای ایرانی خود را به مقام های بالاتر منتقل و نتیجه را منعکس خواهد کرد، از برگزاری نمایشگاه اختصاصی-تخصصی جمهوری اسلامی ایران در کشور متبوعش استقبال و آن را در شرایط فعلی افغانستان یک ضرورت قلمداد کرد.

روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور بر برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران - کابل توافق و ابراز امیدواری کردند تا با برگزاری این کمیسیون و امضای اسناد مربوطه، بستر لازم برای توسعه بیش از پیش روابط دو کشور به ویژه در حوزه برق، نفت و گاز فراهم شود.

برگزاری نمایشگاه اختصاصی-تخصصی صنعت آب، برق، فاضلاب، ارتباطات و خدمات شهری جمهوری اسلامی ایران در کابل همزمان با برگزاری ششمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی دو کشور از جمله موضوع‌های دیگر گفت‌وگوی تلفنی دو طرف بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار