احداث ۱۹۳ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل

اردبیل (پانا)- مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل اعلام کرد در حال حاضر ۱۹۳ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل در دست احداث است.

کد مطلب: ۱۱۱۹۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
احداث ۱۹۳ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در حال حاضر ۱۹۳ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل در دست احداث و ۳۵۰ کیلومتر هم در دست مطالعه است که مطالعات ۳۹ کیلومتر به اتمام رسیده و طی مناقصه به پیمانکاران واگذار می‌شود.

او با بیان برنامه‌ریزی و اقدامات اساسی در زمینه اجرای پروژه‌های بزرگراهی در استان افزود: برای احداث و راه‌اندازی ۵۸۲ کیلومتر بزرگراه در این استان به پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: در سال ۹۶ تعداد ۴۲۷ کیلومتر از راه‌های استان پیوست بودجه داشته که این رقم در سال ۹۷ به ۷۵۸ کیلومتر و در سال گذشته هم به ۸۹۰ کیلومتر رسیده است.

حیدری با بیان اینکه در ۶ سال آینده بیش از ۵۰۶ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته ۵۲ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل افتتاح شد و امسال نیز احداث ۶۱ کیلومتر بزرگراه در دستور کار قرار گرفته است.

او بیان کرد: با تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رییس‌جمهوری احداث بزرگراه‌ها محقق خواهد شد تا مردم استان از راه ایمن در تردد‌های خود بهره‌مند شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: تلاش می‌شود در سال آینده ۸۵ کیلومتر، سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۸ کیلومتر، سال ۱۴۰۲ حدود ۹۰ کیلومتر و سال ۱۴۰۳ نیز ۹۸ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث شود.

حیدری با بیان اینکه در استان اردبیل در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۹ کیلومتر راه اصلی و ۷۰۱ کیلومتر راه فرعی احداث و به بهره‌برداری رسیده است، افزود: در این استان باید ۷۶۲ کیلومتر بزرگراه احداث شود که ۱۸۰ کیلومتر آن اجرایی شده است.

استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار