آخرین وضعیت دو لایحه مهم از زبان معاون حقوقی ریاست‌جمهوری

تهران (پانا) - ​معاون حقوقی ریاست جمهوری گفت تاکنون حدود نیمی از مواد لایحه «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» بررسی شده و اصلاحات لازم اعمال شده است و در هفته‌های آتی به پایان خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۱۱۹۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت دو لایحه مهم از زبان معاون حقوقی ریاست‌جمهوری

لعیا جنیدی، معاون حقوقی ریاست جمهوری درباره آخرین وضعیت لوایح «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» و «شوراهای حل اختلاف» و «ثبت شرکت‌ها» در دولت، اظهار کرد: لایحه حفظ کرامت حمایت از زنان در برابر خشونت حدود سه سال پیش توسط دولت به قوه قضاییه ارسال شد و مدتی در قوه قضاییه در حال بررسی بود، حدود ۷ ماه است که از قوه قضاییه به دولت بازگشته است و طی این مدت من چندین مرتبه درخواست رسیدگی خارج از نوبت کردم و به طور منظم در کمیسیون اصلی لوایح در حال بررسی است.

وی افزود: تاکنون نیز شاید حدود نیمی از مواد آن بررسی شده و اصلاحات لازم اعمال شده است، ان‌شاالله طی هفته‌های آتی به پایان خواهد رسید؛ ما هم به طور جدی و مستمر پیگیر هستیم، بر همین اساس این لایحه به صورت منظم در دستور کار قرار داده می‌شود.

معاون حقوقی رییس‌جمهوری گفت: لایحه ثبت اشخاص حقوقی نیز در کمیسیون‌ها بررسی شده و به هیأت وزیران رفته و در هیأت وزیران نقطه نظراتی درباره بعضی از ابعاد آن که ممکن است در بحث اجرا مشکلاتی داشته باشد، مطرح شده و در حال بررسی است.

جنیدی ادامه داد: لایحه شورای حل اختلاف را قوه قضاییه ارائه کرد و ما در کمیسیون لوایح شروع به رسیدگی کردیم اما این لایحه مشکلاتی داشت که خود قوه قضاییه درخواست کرد که اصلاحات را انجام دهد و اکنون این لایحه به دلیل اصلاحاتی که مدنظر خود قوه قضاییه بود، همچنان در قوه قضاییه و در دست اصلاح است و سپس باید به ما ارائه دهند.

منبع: ایلنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار