همنشینی محرم و کرونا در کربلای ایران

شهرری(پانا) - شهرستان ری به واسطه قرار گرفتن حرم عبدالعظیم حسنی (ع) به عنوان قبله تهران و کربلای ایران شهرت دارد، از همین رو در ماه محرم این شهرستان پذیرای خیل عظیم عاشقان اهل بیت (ع) به خصوص امام حسین (ع) است که امسال رنگ و بوی دیگری دارد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
همنشینی محرم و کرونا در کربلای ایران

به گزارش ایرنا، عزاداری سرور و سالار شهیدان کربلا امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه های بهداشتی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و در شرایط کنونی باید همزیستی با کرونا مورد توجه قرار گیرد و در عین‌حال دستورات بهداشتی هم رعایت شود.

شهرداری منطقه ۲۰ نیز به منظور ارائه خدمات مطلوب به عزاداران حسینی در شرایط خاص محرم کرونایی ۷۲ زمین چمن مصنوعی این منطقه برای برپایی مراسم عزاداری به هیات‌های متقاضی اختصاص داده و عملیات ضدعفونی این زمینها انجام می‌شود.

مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان هر شب بعد از نماز مغرب و عشا به مدت یک ساعت در صحن باغ توتی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور مردم مومن و ولایتمدار شهرری و زائران سیدالکریم برگزار می‌شود.

رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، برپایی مجاس عزاداری در زمان محدود و مکان های سرباز مانند صحن آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع)، بوستانها، مدارس و ورزشگاهها وجه تمایز مراسم عزاداری ماه محرم امسال با سال های گذشته است.

حرم عبدالعظیم حسنی (ع) و تمامی امامزادگان ری جایگاهی برای عاشقانی است که در پی سوگ معشوق خود به عزا و ماتم نشسته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار