معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

کسب رتبه اول کشوری در مرحله اول یازدهمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو

سنندج(پانا)-معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد در مرحله اول یازدهمین المپیاد علوم و فناوری نانو، 103 دانش آموز استان موفق به راهیابی به مرحله دوم این المپیاد شدند و کردستان از لحاظ تعداد راه یافتگان رتبه اول کشوری را کسب کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه اول کشوری در مرحله اول  یازدهمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، مهدی نامدار با اعلام این خبر مسرت بخش، گفت: آزمون مرحله اول یازدهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو با موفقیت، روز سه‌شنبه ۴ شهریورماه ۱۳۹۹ به صورت مجازی و از طریق سایت باشگاه نانو برگزار شد و از 10 هزار و 500 دانش آموز شرکت کننده، 408 نفر به عنوان برگزیده کشوری انتخاب و استان کردستان با 103 نفر برگزیده توانست رتبه اول کشوری را از آن خود کند.

نامدار با بیان اینکه در این المپیاد، آیناز رحیمی و محمد آرمند آبدارزاده هردو از ناحیه دو سنندج به ترتیب رتبه های اول و رتبه دهم، دلشاد قادری از ناحیه یک سنندج رتبه 16 و عمر شریفی از مریوان رتبه 17 کشوری را به کسب کردند؛ گفت: در مجموع 31 نفر از دانش آموزان استان کردستان موفق به کسب رتبه دو رقمی (زیر100) شدند.

معاون آموزش متوسطه استان ادامه داد: همچنین استان آذربایجان شرقی با 57 نفر برگزیده و استان تهران با 38 نفر برگزیده به ترتیب به عنوان استان های دوم و سوم دست یافتند.

وی افزود: ۴۰۸ داوطلبی که امتیاز بالاتری کسب کرده و موفق به کسب حداقل نمره ۱۵درصد شده‌اند به مرحله دوم راه پیدا کردند و زمان برگزاری مرحله دوم متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لازم به توضیح است، با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین برای حفظ سلامتی داوطلبان، آزمون مرحله اول یازدهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری به صورت مجازی برگزار شد. این تصمیم در راستای هماهنگی با سایر نهادهای ذیربط در کشور اتخاذ شده بود.

گفتنی است، پیش از برگزاری آزمون اصلی، سه آزمون آزمایشی نیز به منظور آمادگی داوطلبان برای حضور در رقابت اصلی به صورت مجازی در مردادماه برگزار شد.

لازم به یادآوری است، المپیاد دانش‌آموزی نانو رویداد مورد تایید بنیاد ملی نخبگان است و در راستای تفاهم‏نامه میان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در سال جاری با همکاری و هماهنگی این دو نهاد برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار