کنترل کووید ۱۹ در ایستگاه راه‌آهن تهران چگونه انجام می‌شود

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اعلام سخت‌گیری در ورود مسافران بدون ماسک به ایستگاه راه‌آهن تهران، گفت به دلیل عملکرد موفق راه‌آهن در کنترل کووید ۱۹ در قطارهای مسافری و باری، ایران عضو ستاد کووید ۱۹ اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها UIC، شد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
کنترل کووید ۱۹ در ایستگاه راه‌آهن تهران چگونه انجام می‌شود

به گزارش ایرنا، از بهمن ماه سال گذشته که ویروس کویید ۱۹ وضعیت سلامت مسافران را تهدید کرد بیشتر شقوق حمل‌و نقل اقدام به اجرای دستورالعمل های جهانی و همچنین مصوبات درون کشوری شدند تا جان مسافران را در طول سفر تضمین کنند. راه آهن ایران نیز با اجرای برنامه غربالگری ورود مسافر به ایستگاه‌ها و هم چنین مکانیزه شدن فروش بلیت به افراد هم نام و کاهش تعداد افراد داخل هر کوپه سعی کرد شیوع این ویروس را در سفر با قطار کنترل کند.

اکنون در هر کوپه ۴ نفره قطار فقط ۲ صندلی به فروش می‌رود و اگر مسافران همنام باشند و عضو یک خانواده می‌توانند با تعداد بیشتری در یک کوپه سفر کنند.

«سعید رسولی» درباره چگونگی کنترل کویید ۱۹ در شبکه حمل‌و نقل ریلی کشور، گفت: اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های جهان با حدود ۲۰۰ عضو از سراسر جهان بزرگترین اتحادیه راه آهن جهان است که مبادلات علمی و تخصصی را با شبکه گسترده راه آهن‌های جهان دارد.

وی ادامه ‌داد: این اتحادیه از ابتدا شیووع ویروس کووید ۱۹ با تشکیل کارگروهی سعی کرد اقدامات لازم را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در حوزه حمل‌و نقل ریلی پایش و آسیب شناسی و در نهایت به اعضا معرفی کند تا با یک وحدت رویه بهترین راه حل‌ها را در حوزه حمل‌و نقل ریلی داشته باشیم.

رسولی افزود: ایران اکنون عضو این کارگروه است که کار خود را مدت‌هاست در پاریس شروع کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جلسات ما با این کارگروه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود. تجربیات خود را به صورت مکتوب در اختیار این کارگروه قرار داده‌ایم و ایران مورد تقدیر و تشکر مدیر اجرایی UIC، قرار گرفته است.

وی درباره کنترل کووید ۱۹ در ایستگاه راه‌آهن تهران، به عنوان یکی از شلوغ ترین ایستگاه‌های مسافرت ریلی، گفت: آمار و اطلاعاتی که درباره وضعیت بهداشتی ایستگاه تهران داریم و بازدیدهایی که به صورت سرزده از این مکان انجام شده، همه گواه بر این است که اقدامات پیشگیرانه تاکنون موثر بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: غربالگری در ورودی ایستگاه راه‌آهن تهران انجام می شود و استفاده از ماسک مورد تایید ماموران راه آهن است. در صورت استفاده نکردن مسافران از ماسک، امکان سفر با قطار فراهم نیست.

رسولی خاطر نشان کرد: قطارهای مسافری در هربار مسافرگیری ضدعفونی می‌شوند و کوپه‌ها قبل از مسافرگیری پلمب است. وقتی مسافر به کوپه خود مراجعه می‌کند خودش پلمب را باز می‌کند تا مطمئن باشد کس دیگری قبل از او آنجا تردد نداشته است.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: برای پذیرایی هم سعی شده است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حذف غذای گرم از آب معدنی استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار