چمدان سلامت، طرحی نو برای سفرهای هوشمند

زاهدان (پانا) - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان بلوچستان خبر داد طرح چمدان سلامت، آمادگی برای سبک جدید سفرها و ایجاد زنجیره اطمینان برای افزایش اعتمادسازی و سلامت مردم است.

کد مطلب: ۱۱۱۸۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
چمدان سلامت، طرحی نو برای سفرهای هوشمند

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری در سالهای اخیر و با مشارکت فعال مردم به ویژه جوانان در فضای مجازی، درک ملی ایجاد شده و ایجاد زیرساخت های لازم از سرزمین ناشناخته ها به سرزمین آرزوها تبدیل خواهد شد و در این میان نقش رسانه ها نیز بسیار مؤثر و پررنگ است.

وی با اشاره به اینکه چمدان سلامت در واقع طرحی نو برای سفرهای هوشمند است، گفت: از همه مسافران و گردشگران دعوت می کنیم که چمدان سلامت خود را ببندند و با رعایت پروتکل های بهداشتی لازم آماده سفر به سرزمین آرزوها شده و سفر ایمنی را تجربه کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: سیستان و بلوچستان سرزمینی است که قادر است همه آرزوهای گردشگران را در شاخه های مختلف گردشگری جامه عمل بپوشاند و فرصت تجربه در همه شاخه های گردشگری را فراهم آورد، بنابراین می توان گفت که این استان با معرفی همه جانبه ظرفیت های ناشناخته، اشتیاق و علاقه لازم را برای مردمان ایرانگرد ایجاد کرده است.

وی گفت: در واقع آماده کردن چمدان سلامت، آمادگی برای سبک جدید سفرها و ایجاد زنجیره اطمینان برای افزایش اعتمادسازی و سلامت مردم است.

میرحسینی بیان کرد: گردشگران می توانند در چمدان خود یک ماده شوینده، چند دستکش یکبار مصرف نایلونی، ماسک و ژل ضدعفونی کننده دست، بطری آب و نیز فهرستی از سایر وسایل مورد نیاز برای سفر تهیه کرده و آن‌ها را قبل از سفر خریداری و ضدعفونی کنند، سپس با شرایط و رعایت نکات بهداشتی و پروتکل سفر آن‌ها را بسته‌بندی و آماده کنند و با رعایت نکات و فاصله گذاری اجتماعی لازم، سفری ایمن در قالب گردشگری هوشمند را تجربه کنند.

وی ادامه داد: اکنون زمانی نیست که از سفر هراس داشته باشیم، بلکه شروع ایمن و مطمئن گردشگری با مشارکت آگاهانه مردم فصل جدید سفرها را شکل خواهد داد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: شکل گیری مجدد سفرها با رعایت اصول بهداشتی اشاره شده می تواند گشایشی امیدبخش برای مردمانی باشد که درآمدشان وابسته به گردشگری است.

وی گفت: چمدان سلامت علاوه بر امکانات و تجهیزات لازم برای سفر، در واقع اندیشه نو برای سفرهای نو و هوشمندانه و مقدمه ای برای این موضوع است که ما را قادر می سازد بر کرونا غلبه کنیم.

میرحسینی با بیان اینکه وظیفه ما به عنوان متولی سفر و گردشگری این است که کاری انجام دهیم تا بتوانیم مردم را ترغیب به سفر با رعایت همه پروتکل‌ها کنیم، گفت: در واقع متولیان گردشگری وظیفه دارند علاوه بر اینکه سلامت شهروندان را در اولویت قرار دهند از مشاغل و معیشت مردم نیز حفاظت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار