باحضور مدیرکل مشاوره وزارت آموزش و پرورش؛

نحوه فعالیت مشاوران استان مازندران تشریح شد

تهران (پانا) - نحوه فعالیت مشاوران استان مازندران در دوره کرونا در نشست مجازی (پخش زنده) مشاوران مازندران در بستر شبکه شاد با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش و معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
نحوه فعالیت مشاوران استان مازندران تشریح شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در این نشست گفت: امروز با توجه به شرایط به وجود آمده از بیماری کرونا، دانش‌آموزان بیش از گذشته به خدمات روانشناختی نیازمندند و پیگیری مسائل و مشکلات دانش‌آموزان و کمک به حل معضلات آنان از طریق سامانه نماد از جمله بسترهای مناسب برای ارائه خدمات است.

وی با بیان اینکه مشاوران از متولیان سامانه نماد در مدارس هستند، خاطرنشان کرد: از این رو ضرورت دارد در شرایط فعلی مشاوران مدارس از این سامانه برای کمک به دانش‌آموزان بهره بیشتری برده و پیگیری اجرای آزمون‌های غربالگری از جمله وظایف مهم مشاوران برای ارائه خدمات مشاوره‌ای است. همچنین توجه ما باید ابتدا به اولیا و سپس دانش‌آموزان باشد چرا که والدین نقش معلمان اصلی را ایفا می‌کنند و مشاوران نقش پشتیبانی و حمایتی دارند.

در این نشست اعضای دبیرخانه گروه آموزشی مشاوران کشور آقای دوقانلو، خانم مستدام و خانم فضائلی نیز جزئیاتی از برنامه و فعالیت‌های مشاوران در شرایط مختلف پیشِ رو در سال تحصیلی جدید را تبیین کردند.

مصطفوی معاون برنامه ریزی امور مشاوره نیز در مورد جزئیات طرح غربالگری همه دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی، وضعیت کرونا، سامانه نماد و اهمیت آن و دوره‌های آموزشی ۸ گانه توضیحاتی داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار