رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد:

1000 تخت بیمارستانی در یزد به بهره برداری می رسد

یزد (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) با بیان اینکه یزد ظرفیت های گسترده ای در حوزه سلامت دارد گفت 1000 تخت بیمارستانی در یزد به بهره برداری می رسد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
1000 تخت بیمارستانی در یزد به بهره برداری می رسد

محمدرضا میرجلیلی بعد از ظهر امروز در مراسم روز پزشک که با حضور آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد، اظهار کرد: قطعا یکی از برجسته ترین یافته ها و موفقیت های پس از انقلاب در حوزه سلامت بوده است.
وی با بیان اینکه وضعیت سلامت در کشور پیش از انقلاب و پس از آن به هیچ عنوان قابل قیاس نیست تصریح کرد: در استان یزد شبکه بهداشت و درمان یزد به گونه ای است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان یک دستاورد بزرگ پس از انقلاب یاد و بر تقویت آن تاکید کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد افزود: در حوزه تخت بیمارستانی، استان یزد رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و به دو هزار و 780 تخت بستری در یزد داریم که در کشور نمونه است.
میرجلیلی با تاکید بر اینکه در حوزه تخت ویژه هم یزد رتبه اول کشور را دارد گفت: هر یک از این تخت ها نجات بخش جان انسانی است و واقعا این موضوع قابل قدردانی است.
وی از کسب رتبه نخست پزشک به تعداد جمعیت در کشور خبر داد و عنوان کرد: این دستاورد به همین سادگی به دست نیامده و سرمایه بزرگی است که در این 40 سال کسب شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) ادامه داد: کارهایی که در گذشته بسیار سخت و دور از انتظار بود، الان به سادگی در یزد انجام می شود که از جمله آن می توان به پیوند کلیه با بیش از 120 عمل پیوند اشاره کرد؛ همچنین پیوند کبد و قلب و مغز استخوان در استان انجام می شود.
میرجلیلی از افتتاح و بهره برداری قریب به یک هزار تخت بیمارستانی در یزد در یک سال پیش رو خبر داد و گفت: همین سرمایه در ایام کرونا به استان و کشور کمک شایانی کرد و زمانی که در دنیا تخت آی سی یو و ویژه کم بود، ما کمترین معطلی را داشتیم و خدمات بسیار خوبی به مردم ارائه کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار