خاجی: حضور مستشاران ایرانی در سوریه به درخواست دمشق است

تهران (پانا) - دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان که به ژنو سفر کرده گفت این آمریکایی ها هستند که بحران سوریه را عمیق تر می کنند و ایران هیچگونه دخالتی در امور سوریه ندارد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
خاجی: حضور مستشاران ایرانی در سوریه به درخواست دمشق است

یه گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، علی‌اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: «روز اول نشست تدوین قانون اساسی سوریه که در ژنو برگزار شد فضای مثبتی بر نشست حاکم بود.»

وی تاکید کرد که در کمیته قانون اساسی سوریه و روند آستانه همه کشورهای ضامن توافق نظر دارند که به یک نتیجه مثبت برسند. خاجی گفت: «کمیته قانون اساسی سوریه با استناد به توافقات سوری-سوری و نشست های سوچی تشکیل شده است.»

وی ادامه داد: «جفری ویلتمن معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه و جیمز جفری، نماینده آمریکا در امور سوریه قبل از اینکه به ژنو بیایند در عملکرد کمیته قانون اساسی دخالت می‌کردند. هرگونه دخالت در امور کمیته قانون اساسی غیر قابل پذیرش است و سوری‌ها بر سر این مساله توافق نظر دارند.»

دستیار ارشد ظریف در امور ویژه سیاسی تاکید کرد: «نقش آمریکا هیچگاه مثبت نبوده است بلکه تنها بحران سوریه را عمیق تر می کند. بحران سوریه به جز راه حل سیاسی هیچ راه حل دیگری ندارد و امیدواریم که کمیته قانون اساسی در ماموریت خود موفق عمل کند.»

خاجی گفت: «ما در روند آستانه بر حفظ حاکمیت سوریه تاکید داریم و هرگونه معاهداتی که با طرف‌های غیررسمی باشد به سود سوری‌ها نیست. ایران در امور سوریه دخالت نمی‌کند و حضور مستشاران ایرانی در سوریه به درخواست دمشق است.»

وی تاکید کرد: «ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه ایران از برخی طرف‌ها حمایت تسلیحاتی می‌کند دروغ و افترا است و این واشنگتن است که به برخی طرف‌ها در شرق فرات سلاح می‌دهد.»

خاجی گفت: «آمریکایی‌ها از دو طرف در منطقه حمایت می کنند داعش و رژیم صهیونیستی و اروپایی‌ها که دائما مواضعی در حمایت از آمریکایی‌ها اتخاذ می‌کردند اکنون تلاش می‌کنند از آن‌ها دور شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار