امروز: یکشنبه 10 اسفند 1399 - 13:08 تبلیغات
خبرگزاری پانا
خبرگزاری پانا
  • خبرگزاری پانا
  • صفحه اصلی
  • آموزش و پرورش
      در حال بارگزاری
  • سیاسی
      در حال بارگزاری
  • اقتصادی
      در حال بارگزاری
  • اجتماعی
      در حال بارگزاری
  • فرهنگی
      در حال بارگزاری
  • ورزشی
      در حال بارگزاری
  • عکس
      در حال بارگزاری
  • ویدئو
  • رسانه‌های دیگر
      در حال بارگزاری
  • استانها
    • صفحه اصلی استان‌ها
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • شهرستانهای تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • هرمزگان
    • همدان
    • یزد
  • آرشیو
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

پانا آموزش و پرورش

کچوئیان: ترسیم الگوی کیفیت بخشی به خدمات در دانشگاه‌ها با استمرار کرونا ضروری است

کچوئیان: ترسیم الگوی کیفیت بخشی به خدمات در دانشگاه‌ها با استمرار کرونا ضروری است

8/26/2020 9:18:00 AM
8/26/2020 9:18:00 AM
چهارشنبه 5 شهریور 1399 - 09:18
کچوئیان

تهران (پانا) - سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، بر ضرورت ترسیم الگوی کیفیت بخشی به خدمات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و نحوه تضمین آن در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در دوران استمرار کرونا تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا کچوئیان، در دهمین نشست ویدئو کنفرانس هیات‌های استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدیران نظارت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور، نظارت دانشگاه فرهنگیان بر نحوه و کارآمدی آموزش‌های الکترونیکی و لزوم توجه به کیفیت آن را با اهمیت خواند.

در این نشست که با حضور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، منتظر رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت عتف برگزار شد، کچوئیان، توجه به آموزش‌های غیر حضوری، برخط و برون خط، ایجاد و تقویت زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم ‌افزاری، تقویت و توسعه سامانه‌های آموزشی از جمله سامانه lms، برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی برای آشنایی اعضای هیات علمی این دانشگاه با شیوه‌‌ها و ابزار آموزش غیر حضوری را از اقدامات مهم دانشگاه فرهنگیان برشمرد و گفت: ارتباط‌گیری مستمر با کارگروه‌های تخصصی آموزش‌های الکترونیکی، ارتباط تنگاتنگ مراکز و پردیس‌های استانی برای بهره مندی از توانمندی‌‌ها و امکانات بین دانشگاهی، رصد مستمر اقدامات سایر کشورها در خصوص نحوه اجرا و نظارت بر آموزش‌های مجازی و گزارش‌گیری کامل از فعالیت‌های صورت گرفته در سطح پردیس‌های کشور از دیگر اهم اقدامات این دانشگاه به شمار می‌رود.

وی، با اشاره به اوضاع کرونایی جهان و حاکم شدن آموزش‌های مجازی در گستره تعلیم و تربیت کشور با تاکید بر تغییر ساختار و تشکیلات در دانشگاه‌ها، تغییر شاخص‌های نظارت و ارزیابی در دانشگاه‌های کشور را مهم خواند و افزود: اکنون و در شرایط کنونی با نگاهی نو حرکت به سمت تغییر و تنظیم شاخص‌های جدید در راستای ارزیابی عملکرد اساتید، دانشجویان، ارزیابی آزمون‌ها و همچنین عملکرد مراکز و پردیس‌های استانی لازم و ضروری است.

وی از برخورداری برخی دانشگاه‌های کشور از ساختار و تشکیلات متناسب با آموزش‌های مجازی سخن گفت و با تاکید بر تغییر ساختار و تشکیلات در دیگر دانشگاه‌ها تصریح کرد: بدون توجه به مسائل زیربنایی آموزش‌های مجازی، شاهد تحول آموزشی در نظام آموزش عالی کشور نخواهیم بود.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، با بیان آسیب‌هایی که قرارگیری تحمیلی و غافلگیرانه در کریدور کرونا برای سازمان‌های آموزشی به همراه آورد، تغییرات لحظه‌ای، سیالی و رونق روش‌های جدید آموزش، فراگیری در عرصه های متعدد و خروج یادگیرندگان از فراگیری های موجود، ظهور رقبای جدید در عرصه‌های یاددهی- یادگیری، تسهیل فرآیند کوچ به فضای مجازی دانش‌آموزان و دانشجویان را مهم ترین دستاوردها در حوزه آموزش کشور در دوران کرونا برشمرد و یادآور شد: نیمه عمر تکنولوژی کوتاه تر و شاهد حرکت از یک ابزار به سمت ابزارهای متنوع و متکثر دیگر برای کار با کیفیت هستیم.

نایب رئیس شورای تخصصی نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، رصد و پایش و مانیتورینگ مستمر نحوه آموزش‌های مجازی به دانشجویان رشته‌ها و مقاطع متفاوت دانشگاه و چگونگی برگزاری آزمون‌های مترتبط و گزارش به هیات رئیسه و شورای دانشگاه برای اخذ تصمیمات مناسب سازمانی را از اقدامات مهم نیمسال تحصیلی گذشته و سنوات تحصیلی پیش روی دفتر نظارت و تعالی معاونت نظارت دانشگاه فرهنگیان در حدود 100 مرکز و پردیس این دانشگاه در سی و یک استان کشور اعلام کرد.

کچوئیان، با تاکید بر مراقبت در خصوص کیفیت خدمات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و ارتقای استاندارهای به روز از طریق همسرایی همزمان کیفیت در دو وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: بر خلاف تعداد کثیری از دانشگاه‌ها، کسب مهارت‌های معلمی که رسالت عمده دانشگاه فرهنگیان است، تنها با آموزش‌های مجازی صورت نمی‌گیرد. چرا که برای کسب فنون معلمی و فعالیت در این حرفه، ارتباط مستقیم مهارت آموز با استاد و کلاس درس، الزامی است.

وی، توجه به فعالیت‌های مرتبط با کارورزی را در فضاهایی که امکان بهره برداری از این مولفه در آن ها مهیاست، لازم دانست.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در پایان به سئوالات دبیران هیات‌های نظارت استانی در راستای عملکرد پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان در ارتباط با نحوه، میزان و کارایی و نظارت و ارزیابی آموزش‌های مجازی پاسخ داد.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان رضا کچوئیان کیفیت بخشی به خدمات آموزشی کرونا
اخبار مرتبط
  • اجرای دقیق کارورزی تقویت کننده توانمندی‌های حرفه‌ای دانشجو معلمان است

  • کچوئیان: انتصاب مدیران برابر آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها تسهیل کننده کیفیت امور در دانشگاه فرهنگیان است

  • کچوئیان: تضمین کیفیت در دانشگاه فرهنگیان، جریانی زنده و پویاست

  • معاون دانشگاه فرهنگیان: ارتقای صلاحیت حرفه‌ای کارکنان، شایسته گزینی در سازمان را تسریع می‌کند

  • گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای مهارت آموزان سال‌های 95 و 96 و 97 صادر شد

  • برنامه‌های درسی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به روز، لازم و ضروری هستند

نظرات
1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.
نظر شما با موفقیت ثبت شد

  • پربیننده ها
  • آخرین
  • مدرسه و یک‌سال دلتنگی

  • پدر روانی فرزندانش را سلاخی کرد!

  • ثبت‌نام مجدد کنکور 1400 از فردا آغاز می‌شود

  • تشکیل نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش برای دمیدن روح تحول در جهت آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است

  • برگزاری هفته سرود و نمایش در ۳ سطح از ۱۶ اسفندماه

  • مربی سابق ذوب آهن اصفهان خودکشی کرد

  • داوران بخش نگارگری و تذهیب جشنواره معلمان هنرمند شناخته شدند

  • بیمه تکمیلی جدید فرهنگیان؛ ارائه خدمات بدون سقف کلینیکی و پاراکلینیکی

  • خداحافظی شهاب حسینی از اینستاگرام

  • صفحه اول روزنامه‌های صبح روز شنبه 9 اسفند99

  • تلاش نافرجام برای دفن زنده زنده همسر در ساحل!

  • با مصوبه مجلس، ترافیک رایگان شبکه دانش‌آموزی «شاد» پولی می‌شود

  • روزشمار هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی اعلام شد

  • 🎬جدیدترین علائم کرونا انگلیسی در کودکان

  • انتخابات فدراسیون فوتبال به دور دوم کشیده شد

  • نقض قانون و رومیناهایی که قربانی شدند

  • جدول زمانی مدرسه تلویزیونی 10 اسفندماه

  • از قیمت طلا، سکه و دلار چه خبر؟

  • فقر ویتامین دی کدام گروه از افراد را تهدید می‌کند؟

  • نشست ارزیابی پایانی مراسم دههٔ فجر انقلاب اسلامی و برنامهٔ‌ریزی ایام و اعیاد عظیم شعبانیه

  • نشست هم‌اندیشی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی

  • بسکتبال زنان ایران آماده حضور در المپیک شد

  • عضو جامعه روحانیت مبارز: از «رئیسی» در انتخابات 1400 حمایت می‌کنیم از «لاریجانی» نه

  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران معرفی شد

  • شکوری از حضور در انتخابات هیئت رئیسه فدراسیون کناره‌گیری کرد

  • زاکانی: اطلاع دارم «رئیسی» و «قالیباف» در انتخابات 1400 با هم رقابت نمی‌کنند

  • علی کریمی: از اول مشخص بود ر ای نمی‌آورم؛ امیدوارم 9 نفری که به من رای دادند را اذیت نکنند

  • مواد اولیه غذایی برتر پزشکان

  • پرویز فتاح: حکم رهبری را کنار نمی‌گذارم و برای ریاست‌جمهوری نمی‌آیم

  • تکذیب مجدد نقل‌قولی از واعظی درباره ارز

  • بزرگ‌ترین ملک آموزش‌وپرورش هرمزگان به مساحت 119 هکتار سنددار شد

  • کلیات ۴۱ تبصره بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران تصویب شد

  • افتتاح مدرسه شش کلاسه خیرساز در شهرستان قلعه گنج بااعتباری بالغ‌بر 25 میلیارد ریال

  • تعیین سقف درآمدهای عمومی و اختصاصی دولت در سال ۱۴۰۰

 
کلیه حقوق متعلق به خبرگزاری پانا است.
ارتباط با ما درباره ما
طراحی و اجرا : سماسیستم