شکوهی: برگزاری جشنواره تجارب برتر تربیتی، باعث معرفی تجارب اثر بخش برای رشد همه جانبه آینده سازان است

تهران (پانا) - مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد امید است با کشف و معرفی تجارب برتر و اثر بخش زمینه تعالی و رشد همه جانبه آینده سازان این مرز و بوم را فراهم کنیم و بتوانیم گام‌های بلندی برای ارتقای هویت متربیان برداریم.

کد مطلب: ۱۱۱۸۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
شکوهی: برگزاری جشنواره تجارب برتر تربیتی، باعث معرفی تجارب اثر بخش برای رشد همه جانبه آینده سازان است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی وفرهنگی، مسعود شکوهی با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره تجارب برتر تربیتی گفت: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش با نگاهی فراتر و جامع‌تر از پیش، معلم را به‌عنوان یک مربی که دارای نقش مرجعیت علمی است معرفی می‌کند و برخورداری از مقبولیت و محبوبیت در نزد متربیان را برای ایفای این نقش ضروری می‌داند.

وی ادامه داد: منظور از تجارب تربیتی، تدابیر، روش‌ها و تعاملاتی است که از سوی مربیان، مشاوران و معلمان برای تغییر و تحول ضمن فرایند یاددهی- یادگیری در متربیان به کار گرفته می‌شود.

شکوهی افزود: باتوجه به اهمیت غایت اختصاصی جریان تربیتی که در واقع آماده ساختن فرد برای تحقق مراتبی از حیات طیبه در همه ابعاد حرکت در مسیر قرب الی ا... است و این امر نیز تنها از طریق تکوین و تعالی پیوسته هویت ایشان محقق می‌شود.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت: به همین منظور توانمندسازی مربیان، مشاوران و معلمان با استفاده از روش‌های خاص باید با نهایت دقت و ظرافت همراه با برنامه ریزی صورت گیرد تا در آنها توانایی‌های لازم ایجاد شود و آنان را برای عصر حاضر و نیازهای خاص دانش‌آموزان آماده کند. بنابراین ضرورت دارد در چارچوب دستگاه معرفتی امور پرورشی الگوهای مفهومی مختلفی در ساحت‌های مختلف تربیتی با رویکرد اسلامی- ایرانی تولید و ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: امید است با همکاری کامل تمامی دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت در سطوح مختلف، مقدمات لازم برای اجرای مطلوب فرایند برگزاری هشتمین جشنواره تجارب برتر تربیتی با رویکرد توسعه و تعمیق آن، که یکی از برنامه‌های مصوب اداره کل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی است، فراهم شود.

اهداف برگزاری هشتمین جشنواره تجارب برتر تربیتی

شکوهی در ادامه اهداف برگزاری هشتمین جشنواره تجارب برتر تربیتی اشاره کرد و افزود: دستیابی به اندوخته‌های تجربی مستند معاونان، مربیان، مشاوران و سایر منابع انسانی در مدرسه، تثبیت نقش و جایگاه عناصر تربیتی مدرسه، شناسایی و معرفی استعدادهای انسانی در عرصه امور تربیتی، دسترسی به نظرات و دیدگاه‌های صاحبنظران علاقمند، تولید آثار فرادستی در زمینه پرورشی، توسعه فضای رقابتی سازنده و هم افزایی تربیتی در مدارس از جمله این اهداف هستند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده خاطرنشان کرد‌: از تیرماه سال 1397 با صدور ابلاغ (دوسالانه) برای استان اردبیل به عنوان دبیرخانه راهبری کشوری و تدوین شیوه‌نامه مربوطه مراتب به استانها ابلاغ و فعالیت‌های جشنواره آغاز شده است. از مجموع 4950 اثردریافت شده 1959نفر مرد و 2993 نفر زن شرکت کردند که ازاین افراد تعداد 172 اثر از مرحله استان به مرحله داوری درسطح کشور راه پیدا کردند. پس از داوری 172 اثر، توسط سه نفر از داوران در استان اردبیل، 30 اثر حائز بالاترین امتیاز شدند و اسامی و آثار آنها برای داوری نهایی به ستاد ارسال شد.

وی ادامه داد: از مجموع میانگین امتیازات داوران استان اردبیل با داوران ستاد، 15 اثر برگزیده شدند که به ترتیب 5 نفر اول و 5 نفر دوم و 5 نفر سوم شدند که جوایز و تقدیرنامه‌ای با امضای معاون پرورشی و فرهنگی وزیر به آنان تقدیم می‌شود. همچنین مجموعه آثار نفرات برتر در قالب لوح‌های فشرده و کتاب در اختیار تمامی استان‌ها قرار می‌گیرد. با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اختتامیه جشنواره به صورت غیر حضوری و از طریق فضای مجازی برگزار و از نفرات برتر کشوری تقدیر می‌شود.

شکوهی در خاتمه تاکید کرد: امید است با کشف و معرفی تجارب برتر و اثر بخش زمینه تعالی و رشد همه جانبه آینده سازان این مرز و بوم را فراهم کنیم و بتوانیم گام‌های بلندی برای ارتقای هویت متربیان برداریم و درساختن شهروندانی مطلوب برای جامعه اسلامی و تمدن اسلامی موفق عمل کنیم و در پیشگاه خداوند متعال سر بلند باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار