برای فروش خودرو به بازار روز نروید

تهران ( پانا) - بازار روز خودرو یکی از محل‌هایی است که باهدف آسان نمودن معاملات ماشین به‌دوراز دلالی و واسطه‌گری ایجادشده است تا هم خریداران و فروشندگان به‌راحتی یکدیگر را پیدا کنند و هم هزینه‌های اضافی به‌عنوان سود واسطه‌ها به آن‌ها تحمیل نشود.

کد مطلب: ۱۱۱۸۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برای فروش خودرو به بازار روز نروید

بااین‌حال، فروش خودرو در بازار روز خودرو دردسرها، مشکلات و همچنین ریسک‌های خاص خود را به‌ویژه برای فروشندگان دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.6 دلیلی که نباید از بازار روز خودرو استفاده کرد:

انجام کارشناسی خودرو توسط غیرمتخصصان

افرادی که با عنوان کارشناس خودرو در محل بازار روز خودرو حاضر هستند، معمولاً خودرو را به‌صورت سرسری و خیلی بی‌دقت بررسی می‌کنند. عدم تخصص این افراد و یا نداشتن حوصله برای بررسی دقیق‌تر خیلی راحت با مشاهده فرایند کارشناسی در محل بازار روز خودرو قابل‌تشخیص است. طبق آمار، 75% خودروهای کارکرده دارای حداقل یک مشکل فنی یا بدنه هستند و اگر خودرو به‌دقت کارشناسی نشود، می‌تواند باعث ضرر میلیونی خریدار شود.

قیمت‌گذاری بی‌اساس، ادامه راه کارشناسی غیرتخصصی

در ادامه کارشناسی غیراصولی و غیرتخصصی، قیمت‌گذاری نیز در بازار روز خودرو کاملاً غیرحرفه‌ای انجام می‌شود. این فرایند تا حد زیادی به شرایط ظاهری خودرو بستگی دارد؛ و شاید هم به اعصاب فرد قیمت گذار و یا علاقه‌مندی‌های وی! به‌هرحال این مساله می‌تواند برای مالک خودرو به‌عنوان فروشنده و هم برای خریدار ضرر و زیان بسیاری به‌همراه داشته باشد. درصورتی‌که در دو هفته متوالی به بازار روز خودرو مراجعه کنید و اندکی از براق‌کننده‌هایی مانند واکس لاستیک استفاده کنید، خواهید دید که قیمت‌گذاری در این دومرتبه چقدر متفاوت انجام می‌شود.

فعالیت حداکثری دلالان، مخل ارتباط صحیح خریدار و فروشنده

همان‌طور که گفته شد، دلیل ایجاد بازار روز خودرو کاهش قیمت و حباب در قیمت خودرو بوده و سعی شده است تا مصرف‌کنندگان به‌راحتی بتوانند یکدیگر را به‌عنوان خریدار و فروشنده خودرو بیابند؛ اما متأسفانه با راه‌یابی دلالان خودرو به این بازار معمولاً این افراد در پوشش مصرف‌کننده به فروشنده‌های مختلف مراجعه می‌کنند و با ترفندهایی که تخصص آن‌ها است سعی در خرید خودرو به قیمت‌های پایین‌تر از قیمت کارشناسی شده یا قیمت مدنظر فروشنده دارند. حضور این دلالان بیش از مصرف‌کنندگان حس می‌شود و همه‌چیز را از حالت تعادل و استاندارد خارج می‌کند. این مساله تا حدی است که فروشنده احساس می‌کند در میان گله از گرگ‌های گرسنه احاطه ‌شده است!

اتلاف وقت در محلی با نام بازار خودرو، با کارکرد محل تفریح

در کنار دلالان خودرو، بسیاری از افراد نیز باهدف سرگرمی و بدون تصمیم قطعی به خرید معمولاً در طول روز در بازار روز خودرو حضور پیدا می‌کنند . این افراد ازآنجایی‌که معمولاً برای گذران وقت در این بازارها حضور پیدا می‌کنند، سعی می‌کنند از تعداد زیادی از فروشندگان اطلاعات بگیرند و یا با آنان ‌هم‌صحبت شوند. به این شرایط حضور در محیط باز با گرمای تابستان و یا سرمای زمستان را هم اضافه کنید.

نوشته‌ای بی‌پایه و اساس، با عنوان قولنامه

یکی دیگر از مسائلی که در بازارهای روز خودرو برای خریداران و فروشندگان مشکل‌ساز خواهد شد، تنظیم قولنامه به‌صورت غیرتخصصی و کاملاً غیرحرفه‌ای است. البته شاید این افراد خیلی هم مقصر نباشند چراکه در این بازارها خدمات حرفه‌ای و تخصصی حقوقی ارائه نمی‌شود و بنابراین خریداران و فروشندگان مجبورند تا به‌صورت معمول نوشته‌ای را به‌عنوان قولنامه بین خود تنظیم و امضا کنند. این قولنامه که در حکم یک قرارداد است می‌تواند برای هر دو طرف تبعات حقوقی و قانونی ایجاد کند.

فروش خودرو، بدون امکان انتقال قطعی سند

ازآنجایی‌که بازارهای روز خودرو معمولاً در روزهای جمعه فعالیت دارد، امکان انتقال قطعی سند خودرو وجود ندارد. بنابراین خریداران و فروشندگان بایستی تا روز بعد صبر کنند یا خودرو را به پارکینگ‌های دوقبضه تحویل دهند که آن‌هم خود مشکل‌ساز خواهد بود. در بسیاری از موارد نیز ممکن است یک نوسان شدید در روز بعد خریدار یا فروشنده را از انجام معامله منصرف کند.

فروش خودرو بی‌دغدغه و آسان، تنها با 1 تماس

تمام مشکلات روش سنتی فروش در بازار خودرو را مطرح کردیم؛ اما اگر بخواهیم گرفتار این مشکلات نشویم و خودروی خود را آسان و با بهترین قیمت بفروشیم، باید از چه راهی استفاده کنیم؟

خدمت فروش سفارشی خودرو همان راه بی‌دردسر و مطمئنی است که افراد حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. در روش فروش سفارشی خودرو که در سراسر دنیا هم به‌عنوان بهترین روش فروش خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیازی به مراجعه به بازار خودرو یا آگهی کردن خودرو در سایت‌های مختلف وجود ندارد، شاید باورتان نشود اما فروشنده در این روش به هیچ تماسی از سمت خریدار هم پاسخ نمی‌دهد، نگرانی بابت تعیین قیمت دقیق خودرو وجود ندارد، خبری از روبه‌رو شدن با واسطه‌های متعدد نیست و ریسک نوشتن قولنامه ازبین رفته است. مهم‌تر این‌که همه این موارد کاملاً بدون‌هزینه است!

مزایای فروش خودرو با همراه مکانیک

با تماس شما، کارشناسان ‌همراه مکانیک در محل حاضر شده و خودروی شما را به‌صورت تخصصی و رایگان، کارشناسی و بررسی می‌کنند.

پس از انجام کارشناسی، خودروی شما توسط همراه مکانیک در سایت‌های معتبر و سایت شرکت آگهی می‌شود.

فروشنده به هیچ تماسی از سمت خریداران پاسخ نمی‌دهد، چرا که شماره شما در آگهی درج نمی‌شود و این مشاوران‌همراه مکانیک هستند که به همه‌ی تماس‌ها پاسخ داده تا زمانی‌که مشتری مناسب را پیدا کنند.

لازم نیست شما با واسطه‌های متعدد خودرو مواجه شوید.

از بازدیدهای غیرضروری جلوگیری شده و در زمان شما بسیار صرفه‌جویی خواهد شد.

درنهایت هنگام عقد قولنامه به کمک مشاور حقوقی ما، لذت فروش بی‌دغدغه‌ی خودرو را تجربه خواهید کرد.

شما هیچ هزینه‌ای بابت دریافت این خدمات پرداخت نخواهید کرد و کلیه مراحل رایگان است.

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار