,ورزش کشتی خراسان جنوبی نیازمند حمایت است

بیرجند(پانا)- عباس سروری رئیس هیئت کشتی استان گفت ورزش کشتی خراسان جنوبی نیازمند حمایت مسئولین و خیرین است.

کد مطلب: ۱۱۱۸۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
,ورزش کشتی خراسان جنوبی نیازمند حمایت است

عباس سروری رئیس هیئت کشتی استان صبح امروز در گفت و گو با پانا گفت: در سال ۱۳۹۸ هیات کشتی استان بالغ بر هزار کشتی گیر در رده های نونهال، خردسال، نوجوان، جوان، بزرگسال جذب کرد که در همین سال به عنوان هیات برتر تعداد جذب کشتی گیر، انتخاب شد.
رییس هیئت کشتی در ادامه گفت: امسال به دلیل بیماری کرونا ثبت نام کشتی گیر نداشتیم و همچنین اعزام کشتی گیران به مسابقات صورت نگرفت.
سروری افزود: برای اولین بار دو کشتی گیر از استان در رده های سنی نونهال و خردسال و چهار کشتی گیر خواهر به اردوی تیم ملی دعوت شدند و رتبه دوم در مسابقات لیک دسته یک، رتبه پنجم در لیگ برتر را کسب کردند و نفر سوم مسابقات کشوری در رده بزرگسالان از خراسان جنوبی بود.
او همچنین گفت: در مجموع فعالیت های سال ۹۸، تیم استان پس از سال ها جزء بیست تیم برتر کشور قرار گرفت.
سروری افزود: برنامه های انجام گرفته درسال 98 کلنگ زنی خانه کشتی دراستان و همچنین کلنگ زنی خانه کشتی در شهرستان طبس بود که این پروژه در حال ساخت است و تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می رسد.
رییس هیئت کشتی استان بیان کرد: زیر ساخت های خانه کشتی باید آماده و مجهز به تجهیزات بدن سازی شود.
او ادامه داد: اگر کشتی حمایت شود در آینده ای نزدیک در تیم ملی کشتی گیر خواهیم داشت.
رییس هیئت کشتی استان گفت: برای سال ۹۹ اداره کل ورزش جوانان استان برنامه های خوبی را شروع کرده که به رشته هایی مثل کشتی بودجه اختصاصی قرار داده است.
عباس سروری گفت: برادران میابادی، استاد عرب، کشتی گیر بخشی که مربی و دو سال پیاپی در رده سنی پیشکسوتان، مقام سوم کشور را داراست از اساتید به نام کشتی استان هستند.
وی در‌ مورد مسابقات لیگ برتر کشتی گفت: قرعه کشی‌صورت گرفته و ما با تیم های دانشگاه آزاد اسلامی، استان کردستان و استان خوزستان هم گروه هستیم و منتظریم که ستاد ملی کرونا اجازه برگزاری این مسابقات را بدهد.
او همچنین از پنجم شهریور ماه زاد روز جهان پهلوان غلامرضا تختی که روز کشتی نامگذاری شده است یاد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار