در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش؛

حاجی میرزایی: لایحه نیروی انسانی آموزش و پرورش در کمیسیون‌های شورای عالی در دست بررسی است

برای ۱۵ شهریور شبکه آموزش صدا و سیما در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است/باید نگرانی والدین را در مورد حضور فرزندانشان در مدارس برطرف کنیم/تلاش ما این است که هیچ مدرسه‌ای تعطیل نشود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد اجرای سند تحول بنیادین با معلم با کیفیت و توانمند محقق می‌شود و مبنای عمل آموزش و پرورش فقط سند تحول بنیادین است.

کد مطلب: ۱۱۱۸۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: لایحه نیروی انسانی آموزش و پرورش در کمیسیون‌های شورای عالی در دست بررسی است

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، نهصدوهفتادوهشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گفت: سال تحصیلی مهم و پر دغدغه‌ای از لحاظ عدم قطعیت و شرایط غیرقابل پیش بینی فراروی آموزش و پرورش است. اختیارات لازم به مناطق و شورای مدرسه داده‌ایم که در چارچوب ضوابط و مقررات تصمیم لازم را درباره چگونگی برگزاری کلاس‌های درس بگیرند.

حاجی میرزایی اظهار کرد: به همه معاونان وزیر آموزش و پرورش ماموریت داده‌ام به استان‌ها بروند و از نزدیک از میزان آمادگی استان‌ها برای شروع سال تحصیلی اطمینان حاصل کنند. تلاش ما این است که همه دانش‌آموزان به امکانات آموزشی و فضای مجازی دسترسی داشته باشند و تحقق این امر به تنهایی از عهده آموزش و پرورش خارج است، همه دستگاه‌ها و نهادهای باید برای گسترش پوشش تحصیلی در این شرایط حاد به کمک آموزش و پرورش بیایند.

حاجی میرزایی افزود: حضور دانش‌آموزان در مدارس در جاهایی که وضعیت سفید است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری خواهد بود و برای این کار دانش‌آموزان را چند گروه تقسیم می‌کنند تا خللی در روند آموزش آنها ایجاد نشود.

برای 15 شهریور شبکه آموزش صدا وسیما در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همکاری صدا وسیما برای راه‌اندازی مدرسه تلویزیونی ایران، ادامه داد: برای 15 شهریور شبکه آموزش صدا وسیما در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است، پوشش تحصیلی از طریق تلویزیون چیزی حدود 98 درصد خواهد بود.

وی تاکید کرد: در مناطقی که دارای جمعیت دانش‌آموزی کم تری است و امکان دسترسی به فضای مجازی وجود ندارد و معمولا این مناطق سفید هستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آموزش به صورت حضوری و توزیع بسته‌های خودآموز بین دانش‌آموزان انجام می‌شود. کشورهای مختلف در مواجه با بیماری کرونا همین کارهایی که ما انجام می‌دهیم انجام می‌دهند و تا جایی که بتوانیم از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود به نحو احسن استفاده خواهیم کرد تا مشکلی برای آموزش و پرورش دانش‌آموزان پیش نیاید.

لایحه نیروی انسانی آموزش و پرورش در کمیسیون‌های شورای عالی در دست بررسی است

وی اضافه کرد: باید نگرانی والدین در مورد حضور فرزندانشان در مدارس با اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی برطرف کنیم و آنها هم باید به مدیران و عوامل اجرایی مدارس اطمینان کنند. برای تغییر از این وضعیتی که هستیم باید آماده باشیم که در صورت نیاز به تغییر جهت آن را به راحتی انجام دهیم. لایحه نیروی انسانی آموزش و پرورش در کمیسیون‌های شورای عالی در دست بررسی است و سعی داریم با تصویب آن ورودی‌های آموزش و پرورش را مطمئن تر و معتبرتر کنیم.

وی با اشاره به ثبت نام دوره پیش دبستانی گفت: در دوره پیش دبستانی اکنون حدود 20 درصد ثبت‌نام کرده‌اند و این امکان وجود دارد که برنامه آنها را هم از طریق تلویزیون ارائه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس باید درهای خود را به روی مردم باز کنند، اظهار کرد: سیاست کلان آموزش و پرورش توجه به مدرسه است، مدرسه باید به محلی برای کسب مهارت‌های لازم برای زندگی در جامعه تبدیل شود و هر نوع حرکتی برای ایجاد تغییر و تحول و فرهنگ سازی در جامعه منشا اصلی آن مدارس آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به گزارش اجرای سند تحول بنیادین، گفت: فصل هشتم سند تحول بنیادین برای شورای عالی آموزش و پرورش وظایفی تعیین کرده است از جمله گزارش پیشرفت اجرای سند تحول بنیادین و چگونگی عملکرد آموزش و پرورش را به شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش کند. تهیه گزارش سند تحول بنیادین یک ضرورت است و باید با دقت انجام شود و این امر اگر از سوی یک مجموعه مستقل ارزیابی و انجام شود، بهتر است.

نقطه عزیمت سند تحول باید از مدرسه شروع شود

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه نقطه عزیمت سند باید از مدرسه شروع شود، افزود: حدود 10 سال است که سند اجرا شده، باید بتوانیم بگوییم سند در چه جاهایی اجرا شده است، در درون مدرسه چه اتفاقی افتاده است. آیا می‌توانیم بگوییم معلمان و دانش‌آموزان ما با قبل از اجرای سند تحول بینادین متفاوت شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: کیفیت و ارتقای سطح علمی و توانمندی معلمان باید مورد توجه جدی قرار گیرد، اجرای سند تحول بنیادین با معلم با کیفیت و توانمند محقق می‌شود و مبنای عمل آموزش و پرورش فقط سند تحول بنیادین است.

وی با اشاره به شبکه شاد اضافه کرد: از طریق شبکه شاد با 750 منطقه آموزش و پرورش کشور ارتباط مستقیم و زنده داریم و از طریق این شبکه و با حضور وزرای دولت مسائل و مشکلات این مناطق را بررسی می‌کنیم. بر روی بستر شبکه شاد این امکان وجود دارد که معاونان آموزش و پرورش بتوانند مستقیماً با مدیران مناطق ارتباط زنده و مستقیم داشته باشند و مسائل آنها رصد کنند.

تلاش ما این است که هیچ مدرسه‌ای تعطیل نشود

وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: هدف همه ما ارتقای نقش و جایگاه مدرسه در آموزش و پرورش است و تلاش ما این است که هیچ مدرسه‌ای تعطیل نشود بلکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مردم خدمات آموزشی و پرورشی ارائه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار