ابراز نگرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تعطیلات آخر هفته

رشت (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت بد این بیماری قرار دارند، گفت حضور مسافران و سرازیر شدن آن‌ها به گیلان در تعطیلات آخر هفته برای ستاد مدیریت بحران گیلان بسیار نگران‌کننده است.

کد مطلب: ۱۱۱۸۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ابراز نگرانی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تعطیلات آخر هفته

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان، ارسلان سالاری با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گیلان بستری هستند که ۳۰ درصد آن را مسافران و گردشگران تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا در گیلان همچنان فعال است و به‌هیچ‌وجه این استان پذیرای مسافران نیست، افزود: با وجود هشدارهای بهداشتی، متأسفانه همچنان گیلان میزبان گردشگران و مسافران است و این مسئله به‌هیچ‌وجه برازنده مردم نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مهمان‌نوازی مردم گیلان، گفت: نباید مهمان‌نوازی مردم گیلان بستری برای حضور مسافران به جهت حضور در تفرجگاه‌ها، سواحل و یا مراکز تجاری و پذیرایی شود.

سالاری با اشاره به تعطیلات آخر هفته و احتمال حضور مسافران بیشتر در استان، افزود: با توجه به تعطیلات پیش رو و همچنین برگزاری کنکور سراسری احتمال می‌رود حضور مسافران در گیلان بیشتر شود و این مسئله برای مردم و مسولان ستاد مدیریت بحران بسیار نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه تعطیلات چند وقت اخیر به دلیل حضور مسافران منجر به افزایش مبتلایان به کرونا شده است، خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر به‌واسطه افزایش مسافرت‌ها که همیشه یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های جدی ما بوده شاهد افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان گیلان بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز نگرانی از عادی پنداشتن کرونا توسط برخی از مردم در سطح شهر و تجمعات، گفت: برخی از مردم به‌ویژه سالمندان و کسانی که حتی بیماری زمینه‌ای دارند بدون رعایت موازین بهداشتی در سطح شهر و محل تجمعات حضور پیدا می‌کنند و این مسئله بسیار می‌تواند در گسترش ویروس و غیرقابل‌کنترل شدن آن سهیم باشد.

سالاری با اشاره به وضعیت استان گیلان در شیوع کرونا ویروس، بیان کرد: پنج شهرستان گیلان در وضعیت قرمز و پنج شهرستان دیگر نیز در وضعیت هشدار (زرد) قرار دارند، ازاین‌رو انتظار می‌رود مردم بیشتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه قطعاً عدم همکاری شهروندان به‌خصوص مسافران، شرایط را در گیلان بسیار آسیب‌پذیر می‌کند، افزود: ۵۰ تا ۶۰ بیمار بستری در گیلان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در وضعیت بد این بیماری به سر می‌برند و تحت مراقبت ویژه هستند و این میزان از شمار بیماران می‌طلبد مردم همکاری بیشتری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار