آغاز طرح «باشگاه معلمان هنرمند» با شناسایی معلمان فیلم‌ساز سراسر کشور

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از آغاز به کارطرح «باشگاه معلمان هنرمند» با شناسایی معلمان فیلم‌ساز خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح «باشگاه معلمان هنرمند» با شناسایی معلمان فیلم‌ساز سراسر کشور

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به نقل از دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، طرح راه‌اندازی «باشگاه معلمان هنرمند سراسر کشور» را در دست اقدام قرار داده است.

محمدابراهیم محمدی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی این دفتر ضمن اعلام آغاز فعالیت‌های «باشگاه معلمان هنرمند» توسط دبیرخانه بین‌المللی فیلم رشد، گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با قدمت نیم قرن، سال‌هاست که میزبان آثار معلمان فیلم‌ساز سراسر کشور می‌باشد و با امید به خداوند متعال امسال در پنجاهمین دوره این جشنواره کهن، هجدهمین دوره معلمان فیلم‌ساز نیز برگزار خواهد شد. از این رو به عنوان اولین مرحله از اجرای طرح باشگاه معلمان هنرمند، شناسایی و ساماندهی فرهنگیان محترم فیلم‌ساز در دستور کار قرار گرفته است تا همزمان با برگزاری پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، از حضور حداکثری معلمان فیلم‌ساز در جشنواره امسال بهره‌مند شویم.

محمدی با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار فیلم در فرایند تربیت و یادگیری، یادآوری کرد: با توجه به اینکه فیلم‌های فرهنگیان راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم رشد همگی علمی، آموزشی و تربیتی می‌باشند و همسو با اسناد بالادستی و برنامه ملی درسی برای پخش در کلاس‌های درس جنبه کاربردی دارند؛ لذا برای تولید فیلم‌های علمی - آموزشی مناسب که قابلیت نمایش در کلاس درس دانش‌آموزان را داشته باشند، معلمان فیلم‌ساز که اعضای اصلی خانواده تعلیم و تربیت می‌باشند؛ در اولویت هستند.

وی در خصوص ضرورت راه اندازی «باشگاه معلمان هنرمند» با اشاره به چهار جشنواره مهم و معتبری که هر سال از سوی دفتر انتشارات و فناوری آموزشی برگزار می‌شود گفت: حضور چشمگیر هر ساله معلمان در جشنواره‌های فیلم رشد، محتواهای الکترونیکی، عکس رشد و کتاب رشد ما را بر آن داشت که طرح باشگاه معلمان هنرمند را کلید بزنیم و نسبت به ساماندهی و شناسایی معلمان هنرمند که از جمله سرمایه‌های بزرگ وزارت آموزش و پرورش هستند کمر همت ببندیم. از این رو با راه‌اندازی این باشگاه در صدد هستیم تا با بهره‌برداری از پتانسیل هنری معلمان توانمند در رشته‌های مختلف هنری از جمله فیلم‌سازی، عکاسی، ‌گرافیک، نویسندگی و ... با تولید آثار فاخر و تأثیرگذار در تکمیل بسته‌های آموزشی گامی بلندتر برداریم و معتقدیم با کمک و همراهی همین معلمان هنرمند می‌توانیم به تحولی شگرف دست یابیم و رنسانسی تازه را رقم بزنیم.

محمدی بیان کرد: بر اساس نیازهای آموزش و پرورش، با هدف کمک به تسهیل فرایند یاددهی-یادگیری، تعمیق محتواهای درسی و تکمیل بسته‌های آموزشی، طرح سفارش تولید فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی براساس محتواهای کتب درسی در مقاطع و پایه‌های مختلف در دستور کار است که عملیاتی شدن آن، مشارکت و همکاری حداکثری معلمان فیلم‌ساز را می‌طلبد.

بنابر اعلام دبیرخانه بین المللی فیلم رشد، اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها تا تاریخ 1399/6/20 فرصت دارند که اسامی فرهنگیانی را که در زمینه‌های مختلف تولید فیلم تخصص و تجربه دارند، طی نامه‌ای رسمی به دبیرخانه باشگاه معلمان هنرمند اعلام نمایند تا اقدامات بعدی در این خصوص انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار