معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

انجام بیش از194هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در گیلان

رشت ( پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انجام بیش از194هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در استان گیلان خبر داد. 

کد مطلب: ۱۱۱۷۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
انجام بیش از194هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 194 هزار و 332 مورد بازدید از اماکن عمومی، مراکز تهیه و عرضه مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی انجام گرفته است، گفت: طی این بازدیدها 24 هزار و 660 کیلو مواد غذایی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف کشف و معدوم شد.

دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به تشدید بازدیدها و نظارت ها در زمان شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: خدمات حوزه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طی چند ماه اخیر به‌ علت شیوع بیماری کرونا و شرایط موجود در استان گیلان متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بوده و در این خصوص بازدیدها، نظارت‌ها و برخوردهای قانونی با متخلفان جدی‌تر از سا های گذشته می باشد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که از ابتدای شیوع بحران کرونا تاکنون بیش از 228 هزار بازدید از تمامی اماکن عمومی، خدماتی، تجاری و اداری صورت گرفته است، افزود : در این خصوص ضمن بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و ارایه آموزش‌‍‌های لازم، اقدامات قانونی با متخلفان نیز صورت گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه نتیجه بازدیدهای انجام گرفته در زمان شیوع بیماری کرونا، منجر به معرفی یک هزارو 405مورد متخلف به مراجع قضایی شد، اظهار کرد: در طی این بازدیدها همچنین 24 هزار و 660کیلو مواد غذایی فاسد معدوم و یک هزارو 182 واحد نیز تعطیل شد.

دکتر حیدرزاده در ادامه نظارت بر نانوایی‌ها را یکی از نظارت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، عنوان کرد و گفت: در این خصوص طی بازدید از 8 هزار و 135 نانوایی در سطح استان، ضمن معرفی 401 مورد متخلف به مراجع قضایی، 143 واحد متخلف تعطیل و 558 مورد اخطاریه نیزبه واحدهای متخلف به علت عدم رعایت موازین بهداشتی، صادر شده است.

دکتر حیدرزاده در پایان با تاکید بر اینکه به منظورحفظ سلامت آحاد جامعه از کوچکترین خطایی چشم پوشی نخواهیم کرد، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار