لباف در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

عینیت‌بخشی به شعار دانش‌آموزباوری و دانش‌آموزیاوری با خلاقیت دبیران و دانش‌آموزان پیشتاز

تهران (پانا) - به گفته دانش‌آموز پیشتاز و عضو شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی، عینیت‌بخشی به شعار «دانش‌آموزباوری و دانش‌آموزیاوری» با خلاقیت دبیران و دانش‌آموزان پیشتاز در سازمان دانش‌آموزی میسر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
عینیت‌بخشی به شعار دانش‌آموزباوری و دانش‌آموزیاوری با خلاقیت دبیران و دانش‌آموزان پیشتاز

تعطیلی مدارس در پی شیوع اپیدمی کرونا تغییرات بسیاری را در شیوه‌های آموزشی و نحوه تعاملات میان مدرسه با دانش‌آموزان موجب شده که بخشی از این تغییرات به دلیل بهره‌گیری از عناصر امروزی و جذاب نه تنها مورد توجه جامعه معلمان و دانش‌آموزان قرار گرفته‌اند، که باعث گستردگی و افزایش دایره مخاطبان در حوزه‌های آموزشی و پرورشی نیز شدند.

یکی از این حوزه‌ها، فعالیت‌های دانش‌آموزی در قالب تشکل‌های دانش‌آموزی است که در فضای اینترنت به ویژه شبکه شاد و با ایجاد کانال‌های تخصصی مشغول ادامه فعالیت هستند. دانش‌آموزان و مربیان پیشتاز، که عضو تشکل سازمان دانش‌آموزی کشور هستند، با تولید محتواهای مورد نیاز کانال خود، طی روزهای معدودی که تا آغاز سال تحصیلی باقی مانده است، مشغول شناساندن ساختار و فعالیت‌های این تشکل به دانش‌آموزان هستند.

فاطمه لباف دانش‌آموز پیشتاز پایه دهم از استان البرز و عضو شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی ، در گفت‌وگو با پانا درباره تولید محتوا برای شبکه شاد با موضوع فعالیت‌های تشکیلاتی گفت: «با وجود مشکلات و محدودیت‌های این دوره برای نظام آموزشی، راه‌اندازی شبکه شاد و کانال‌های اختصاصی این فرصت را ایجاد کرد که پیشتازان را با مجامع سازمان دانش‌آموزی آشنا کنیم. این محتوا تولید دبیران پیشتاز است که در کانال سازمان دانش‌آموزی در شبکه شاد و سامانه ارتباطی پیشتازان (ساپ) بارگذاری خواهد شد.»

وی ادامه داد: «با تولید و انتشار محتواهای یادشده می‌خواهیم اهداف سازمان دانش‌آموزی را در حد توان محقق کنیم یعنی در این مسیر خلاقیت دبیران پیشتاز در کنار همت دانش‌آموزان به شعار دانش‌آموز باوری و دانش‌آموزیاوری عینیت بخشید.»

این دانش‌آموز عضو تشکل پیشتازان درباره نقش دانش‌آموزان این تشکل در تولید محتوا اظهار کرد: «ما طی این مسیر موفق به کسب تجارب و توانمندی‌هایی شدیم که از آن در مسیر رشد و شکوفایی کشور بهره خواهیم گرفت.»

لباف درباره محتوای مورد بحث نیز گفت: «بخشی از این محتوا درباره معرفی مجامع سازمان دانش‌آموزی به عنوان سازوکاری برای بهبود وضعیت دانش‌آموزان و مربیان پیشتاز در کف مدرسه است. آشنایی با اساس‌نامه مجامع، کنگره و انتخابات مجامع بخش دیگری از این محتوا را تشکیل می‌دهد.»

رهبری‌ کردن را به پیشتازان می‌آموزیم

وی افزود: «یکی از موضوعات اصلی محتوای تولیدشده برای پیشتازان درباره «رهبری کردن» است. دانش‌آموزان با بهره‌مندی از تربیت اجتماعی، توانمندی‌هایی برای رهبری گروه به دست می‌آورند.»

این دانش‌آموز البرزی درباره قالب‌های محتوای تولیدشده برای فضای آنلاین گفت: «بخشی از محتوا شامل فایل‌های ویدئویی است که در آن دانش‌آموز پیشتازی که دبیر مجمع است، طی یک تا 2 دقیقه درباره فعالیت‌های مجامع توضیح می‌دهد.»

وی درباره بازخورد حاصل از این فعالیت‌ها اظهار کرد: «با ارائه فرم‌های نظرسنجی مختص مربیان و دانش‌آموزان پیشتاز از مخاطبان بازخورد می‌گیریم که خوشبختانه تا امروز شاهد نتایج خوبی از این فعالیت‌‌ها بودیم. همچنین در فعالیت‌هایی که با کمک دانش‌آموزان انجام می‌شود به دلیل استفاده از گوشی‌های شخصی، کیفیت کار چندان بالا نیست و ما امیدواریم که در آینده بتوانیم کیفیت آن را افزایش دهیم.»

لباف در پایان از همه مربیان و دانش‌آموزانی که در امر تولید محتوا کمک کرده‌اند همچنین از مسئولان سازمان دانش‌آموزی برای فراهم ساختن زمینه این تعاملات و ارتقای سطح اجتماعی دانش‌آموزان تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار