محیط زیست در متن فعالیتهای اجتماعی نیشابور است

نیشابور (پانا)- به مناسبت هفته مشارکت های اجتماعی جلسه فصلی هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی و فعالان حوزه محیط زیست شهرستان نیشابور با حضور رئیس اداره آموزش و مشارکتهای مردمی حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در نیشابور برگزار شد .

کد مطلب: ۱۱۱۷۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
محیط زیست در متن فعالیتهای اجتماعی  نیشابور است

به گزارش روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست نیشابور رئیس اداره اموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در این جلسه با تبریک هفته تشکل ها و مشارکتهای اجتماعی به فعالان این حوزه و مدیران سمن های زیست محیطی به جایگاه ممتاز نیشابور در ادوار مختلف تاریخی کشور و موقعیت ویژه فرهنگی، علمی و ادبی و طبیعی نیشابور اشاره کردو گفت: با توجه به اینکه بیشترین سمن های استان بعد از شهرستان مشهد در نیشابور حضور دارند.

توکلی ادامه داد: این شهرباید در زمینه استفاده از ظرفیت های اجتماعی در حوزه محیط زیست پیشگام باشد. خوشبختانه در این شهر محیط زیست در حاشیه نیست و در متن فعالیتهای اجتماعی است.

وی ضمن تاکید بر لزوم توسعه و تقویت مشارکت های مردمی و اجتماعی افزود: متاسفانه امروزه در کشور با چالشهای زیست محیطی همچون فرونشست زمین، بیابانزایی، مصرف بی رویه انرژی و ... روبرو هستیم و سازمانهای مردم نهاد به عنوان بازوان توانمند سازمان حفاظت محیط زیست می توانند با فرهنگ سازی و آموزش بویژه در شبکه های اجتماعی در کاهش معظلات زیست محیطی نقش آفرینی کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: با اشاره به اینکه منابع طبیعی و محیط زیست امانت نسل های بعدی است و ما باید امانت داران نسل های آینده باشیم؛ از مدیران و اعضای سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی خواست با حضور در کارگاه های آموزشی مجازی و تقویت ارتباطات بین شبکه سمن ها و همیاران محیط زیست و جامعه مطالبه گری اجتماعی و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست را تقویت کنند.

محمد مهدی نوربخش رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابورگفت: هر گونه دخالت درتنوع زیستی و تخریب و آلودگی محیط زیست عواقب نامطلوبی در پی خواهد داشت و بر اساس اصول توسعه پایدار مشارکت در حفظ محیط زیست امنیت در سلامت و تامین منابع غذایی پایدار را در پی خواهد داشت.

وی افزود: سطح مشارکت اجتماعی در حوزه محیط زیست و فعالیت های اجتماعی زیست محیطی در حوزه شهرستان نیشابور در سطح مطلوبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار