استاندارگیلان :

دولت در شرایط کرونایی ۳۰۰ میلیارد تومان به حوزه درمان گیلان کمک کرد

رشت ( پانا) - استاندار گیلان اعلام کرد دولت در شرایط کرونایی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان منابع اعتباری به حوزه بهداشت و درمان گیلان اختصاص داد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
دولت در شرایط کرونایی ۳۰۰ میلیارد تومان به حوزه درمان گیلان کمک کرد

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع در گفت و گویی تلویزیونی به مناسبت هفته دولت با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در هفت ماه گذشته بیان کرد: با شیوع این ویروس و با توجه به کمبود تجهیزات پزشکی در استان با دستور رئیس جمهوری توجه ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر این منابع برای تامین کمبودها و ضرورت های مورد نیاز در اختیار استان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: گیلان از جمله کانون ها و مرکز بحران این بیماری در سال ۹۸ بود که سوم اسفند ماه در پی ارسال نمونه هایی از نخستین موارد از بیمارستان رازی به تهران مشخص شد که گیلان بعد از قم دومین استان کرونایی است.

وی ادامه داد: اما به دلیل ناشناخته بودن این بیماری و عدم استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و قبل از آن برگزاری انتخابات که در جریان جلسات انتخاباتی رفت و آمد زیادی بود در کمتر از ۱۰ روز از سوم تا ۱۳ اسفند تعداد بستری های کرونایی در استان به حدود دو هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌ها وضعیت به گونه‌ای بود که نگران کمبود تخت بودیم، گفت: به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی از جمله نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی تلاش گسترده‌ای انجام و تزریق این منابع اعتباری بخشی از این تلاش ها بود.

زارع بیان کرد: بخشی از این اعتبار برای تکمیل بیمارستان های تالش و لنگرود اختصاص یافت و با وجود اینکه این بیمارستان ها رسمی افتتاح نشده بود، اما به صورت اضطراری آماده شد و برای درمان استفاده شده و می‌شود.

وی با اشاره به حضور گسترده بخش های مختلف برای مقابله با این بیماری اظهار کرد: از فروردین ماه؛ انسجام عمومی موجب آسیب حداقلی شد و مردم به پویش در خانه بمانیم پیوستند و در مناسبت‌هایی مثل سیزده بدر در خانه ماندند که نتیجه آن کوتاه شدن دوره پیک بیماری شد. یعنی از ۱۳ سیزدهم اسفندماه سیر نزولی بیماری در استان آغاز شد و تا اواخر تیرماه ادامه داشت.

وی ادامه داد: اما با برداشته شدن محدودیت ها و آزادسازی فعالیتها شرایط دشوارتر و مبتلایان در بیمارستان ها بیشتر شد و به حدود ۴۰۰ نفر رسید.

استاندار گیلان اظهار کرد: در حال حاضر ۶ شهرستان استان از لحاظ بیماری کرونا در وضعیت سفید، پنج شهرستان هشدار و زرد و پنج شهرستان نیز در وضعیت قرمز قرار دارد که امیدواریم با توجه به دستورالعمل ها شرایط هفته‌های آینده بهتر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار