مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با پانا؛

«دستگاه دیپلماسی» مثبت، فعال و موفق عمل کرده است

هاشمی‌طبا: سیاست‌ها خاص است، امیدوارم دولت این یکسال را هم با سلامت به پایان برساند/ وقتی FATF را قبول نکردیم معادلات بانکی‌ تقریبا طرد شده است/ نباید در وضعیت اقتصادی فعلی انتظار معجزه داشته باشیم/ عملکرد مجموعه بهداشت کشور نمره قبولی و‌ مثبت می‌گیرد

تهران (پانا) - فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ تاکید کرد علی رغم همه فشارهایی که آمریکا و کشورهای دشمن بر ما دارند اما دستگاه دیپلماسی ما مثبت و فعال بوده است.

کد مطلب: ۱۱۱۷۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
«دستگاه دیپلماسی» مثبت، فعال و موفق عمل کرده است

سیدمصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه وقتی مسائل مختلف در کشور پیش می‌آید و اتفاق می‌افتد، بر روی همه حوزه‌ها اثر خواهد گذاشت، گفت: «در حوزه امنیت اقدامات برجسته‌ای در کشور انجام شده است از جمله مبارزه با داعش و شکست این گروه تروریستی، حفظ و حراست از مرزها و همینطور مسائل داخلی.»

وی تاکید کرد: «در حوزه سلامت نیز مسائل مردم به طور نسبی تا حدی حل شده است. اما همه این مسائل همگی به تولید ناخالص ملی بستگی دارد. وقتی تولید ناخالص کشورمان دچار مشکل می‌شود حقیقتا خیلی جاهای دیگر نیز دچار مشکل خواهد شد. در هر صورت در حوزه سلامت عملکرد مجموعه بهداشت کشور به نظر من نمره قبولی و‌ مثبت می‌گیرد.»

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ به شکست‌های اخیر آمریکا در شورای امنیت اشاره و اظهار کرد: «یک طرف دیپلماسی کشور ماست و طرف دیگر کشورهای دیگر هستند. خیلی از کشورها تحت تأثیر آمریکا هستند و ما هر کاری کنیم جواب نمی‌دهند. دیپلماسی ایرانی فعال و موفق بوده است، علی رغم همه فشارهایی که آمریکا و کشورهای دشمن بر ما دارند اما دستگاه دیپلماسی ما مثبت و فعال بوده است.»

هاشمی‌طبا گفت: «نمی‌توان گفت کشورهایی که با قطعنامه‌های آمریکایی مخالفت کردند، موافق ما هستند، آن‌ها برای خود ضوابطی دارند که مخالفت می‌کنند، آن‌ها در معادلات خود این تشخیص را دارند که مخالف آمریکا عمل کنند.»

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور افزود: «مشکلات زیادی از تحریم حاصل شده است به خصوص وقتی FATF را هم قبول نکردیم معادلات بانکی‌ هم تقریبا طرد شده است. پشتیبانی‌های تولیدی و صادراتی کشورمان خیلی ضعیف است، یعنی صادرکننده ما با مشکلات بسیار زیادی مواجه است و همینطور تولیدکنندگان. وقتی قطعات و مواد اولیه ما وابسته به واردات از خارج است، این‌ها ارز می‌خواهد، روابط بانکی می‌خواهد اما خیلی از شرکت‌ها و کشورها تحریم‌های آمریکا را بسیار جدی گرفته‌اند و همکاری نمی‌کنند. تولیدکنندگان ما هم تلاش زیادی کرده‌اند و تا حدود زیادی هم موفق بوده‌اند ولی مشکلات‌شان همچنان پابرجاست. در هر صورت نباید انتظار معجزه هم داشته باشیم.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دولت سیاست‌های خاصی دارد و حکمرانی ما خاص است، گفت: «من در طول این سال‌ها آنچه به نظرم درست بوده است را گفته‌ام و نشر داده‌ام و امیدوارم دولت این یکسال را هم با سلامت به پایان برساند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار