وقوع حریق در منزل مملو از سیلندرهای گاز

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق در یک ساختمان قدیمی که محل شارژ و نگهداری کپسول های گاز بود، خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
وقوع حریق در منزل مملو از سیلندرهای گاز

سیدجلال ملکی در این باره به پانا گفت: ساعت ١٨:۴١ دقیقه عصر روز جاری یک مورد حادثه آتش سوزی در یک ساختمان قدیمی به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن دو ایستگاه به محل حادثه واقع در محله تهرانسر، بلوار دستغیب اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اولین ایستگاه در مدت زمان چهار دقیقه به محل حادثه رسیده گفت: آتش نشانان در محل مشاهده کردند که حادثه در یک منزل دو طبقه قدیمی رخ داده که طبقه بالایی آن کاربری مسکونی داشت و طبقه همکف با تغییر کاربری محل را به کارگاهی برای شارژ کپسول گاز و نگهداری آن ها تبدیل کرده بود.

ملکی ادامه داد: در این محل چندین دستگاه سیلندرهای گاز، از جمله سیلندر های ١١ کیلویی، گاز های پیکنیکی و حتی مخزن گاز ۵٠ کیلویی که برای کار صافکاری و نقاشی استفاده می شود نگهداری می شد. این قسمت دچار حریق شده بود و تعداد بسیاری از سیلندر ها شعله ور بود به طوری که به بخشی از طبقه بالا نیز سرایت کرده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: جالب بود که در اتاق های دیگری از این محل لوازم دیگری نیز از جمله کمد، لاستیک، دوچرخه و موتور سیکلت نیز نگهداری می شد که آتش به این وسایل نیز سرایت کرده بود.

وی افزود: آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش به طبقه بالا که مسکونی بود رفته و آقا و خانم مسن و یک آقای جوان را خارج کردند. آقای مسن کمی دچار سوختگی شده بود که به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

ملکی گفت: خاموش کردن این حریق ها در شرایطی که سیلندر های گاز شعله ور هستند و احتمال انفجار وجود دارد بسیار خطرناک است اما آتش نشانان با تاکتیک های عملیاتی که به کار گرفته بودند آتش را خاموش کردند و از سرایت به اطراف جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: سیلندر ها از محل خارج و به محل امنی منتقل شد. یک نفر از آتش نشانان نیز از ناحیه پا دچار مصدومیت شد که وی نیز به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

به گفته وی، محل به عوامل انتظامی تحویل داده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار