دلیل سفر مدیرکل آژانس انرژی اتمی به تهران چیست؟

تهران (پانا) - سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تصریح کرد که سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ارتباطی با درخواست‌ آمریکا برای به‌کارگیری مکانیسم ماشه ندارد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
دلیل سفر مدیرکل آژانس انرژی اتمی به تهران چیست؟

کاظم غریب آبادی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«رافائل گروسی مدیرکل آژانس، فردا (دوشنبه) به تهران سفر می‌کند و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. اعتماد ایران به آژانس در ماه‌های اخیر صدمه دیده و ضروری است که سفر مدیرکل به ایران، موجب اعتمادسازی شود. این سفر ارتباطی با مکانیسم به اصطلاح ماشه ندارد و خواست آمریکا هم نیست. سفر گروسی در چارچوب دعوت طرف ایرانی صورت می‌گیرد. آمریکا پنجشنبه گذشته به رغم گذشت دو سال از ترک برجام، خواستار به‌کارگیری مکانیسم ماشه در این توافق و برگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران شده است. این اقدام با مخالفت اعضای شورای امنیت سازمان ملل مواجه شده است.

اجازه نخواهیم داد دیگران روابط آژانس و ایران را بویژه در شرایط حساس فعلی مدیریت کنند. مهم است این اطمینان در تهران داده شود که آژانس بر مبنای سه اصل بی‌طرفی، استقلال و حرفه‌ای‌گری حرکت خواهد کرد و در مسائل پادمانی نیز فراتر از اصول استاندارد و ارزیابی‌ها و داده‌های مستقل خود عمل نخواهد کرد. تنها در این صورت سوءتفاهم‌ها می‌تواند رفع شده و همکاری‌ها تداوم یابد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار