به کارگیری ۱۳۷ هزار معلم حق التدریس در سال تحصیلی جدید

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش بیان کرد برای جبران کسری معلمان در سال تحصیلی پیش رو بیش از ۱۳۷ هزار معلم حق التدریس آزاد و شاغل به کارگیری خواهند شد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
به کارگیری ۱۳۷ هزار معلم حق التدریس در سال تحصیلی جدید

به گزارش صدا و سیما، علی باقرزاده از بکارگیری معاونان مدارس به جای معلمان خبرداد و افزود: امسال ۱۰ هزار نفر از معاونان مدارس نیز باید علاوه بر معاونت تدریس هم داشته باشند.

وی گفت: براساس اعلام مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش امسال با کمبود ۱۹۷ هزار معلم روبرو هستیم که ۶۰ هزار نفر از این کمبود با تبدیل وضعیت نیرو‌های حق التدریسی و مربیان پیش دبستانی و استخدام دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی و سایر دانشگاه‌ها تأمین خواهد شد. بقیه کسری معلمان را از بکارگیری نیرو‌های حق التدریس و تدریس معاونان مدارس جبران خواهیم کرد.

وی به شبکه آموزش دانش آموزی «شاد» اشاره کرد و گفت: آموزش رسمی در مدارس تنها باید از طریق این شبکه انجام گیرد و طبق هماهنگی‌های انجام شده سرعت این شبکه بسیار بالا رفته است و هزینه اینترنت دانش آموزان در زمان استفاده از آن یک سوم شبکه‌های اجتماعی دیگر خواهد بود.

مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مؤسسات آموزشی خصوصی حق حضور در شبکه آموزش دانش آموزی برای تبلیغ را ندارند. بخشنامه‌ای به مدارس ارسال کرده ایم که براساس آن شورا‌های مدارس موظفند دانش آموزان را در مناطق سفید و زرد بر مبنای مساحت کلاس و تعداد معلمان تقسیم بندی و به صورت یک روز در میان و یا نوبت صبح و عصر زمان بندی کنند.

وی تأکید کرد: دانش آموزان در کلاس‌های حضوری باید حداقل یک متر و نیم از یکدیگر فاصله داشته باشند بنابراین دانش آموزان در کلاس‌های پرجمعیت به دو یا سه گروه تقسیم شده تا فاصله گذاری حتما رعایت شود. ۲۷ هزار مدرسه در کشور داریم که تعداد دانش آموزان آن کمتر از ۳۵ نفر است و آموزش در این مدارس به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای دانش آموزانی که به تلویزیون و شبکه آموزش دانش آموزی «شاد» دسترسی ندارند راهبران آموزشی درنظر گرفته ایم که هفته‌ای یکبار در منزل این دانش آموزان حاضر شده و به آن‌ها آموزش خواهند داد.

مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش یادآور شد: گذراندن دوره پیش دبستانی برای دانش آموزان اختیاری است و هیچ مدرسه‌ای نمی‌تواند دانش آموزان را به ثبت نام در این مراکز الزام کند و خانواده‌ها باتوجه به شرایط کرونایی می‌توانند آموزش‌های لازم را از مدرسه فراگرفته و به فرزند خود منتقل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار