شفیع پور: در آموزش مجازی، سوادآموز در کنار سوادپایه؛ مهارت و سواددیجیتالی پیدا می کند

تهران (پانا) - میررضاشفیع پور، معاون نهضت سواد آموزی اداره کل شهر تهران در جلسه شورای اداری هفتگی معاونت سوادآموزی از فلسفه سواد و یادگیری که باید چهار هدف آموختن برای دانستن، دانستن برای به کاربستن، ‌به کاربستن برای زیستن و زیستن برای با هم بودن است، سخن گفت. 

کد مطلب: ۱۱۱۷۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
شفیع پور: در آموزش مجازی، سوادآموز در کنار سوادپایه؛ مهارت و سواددیجیتالی پیدا می کند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران، در جلسه شورای اداری هفتگی معاونت سوادآموزی، شفیع پور با طرح موضوع به روز رسانی سیستم سامانه سوادآموزی و شروع فعالیت های سوادآموزی در سال جاری که به صورت تحت وب برگزارشد، اشاره کرد: فلسفه سواد و یادگیری باید چهار هدف را دنبال کند؛ آموختن برای دانستن؛ دانستن برای به کار بستن؛‌به کار بستن برای زیستن و زیستن برای با هم بودن.

وی با بیان اینکه یک انسان بزرگسال که اعداد و چهار عمل ریاضی و یا خواندن و نوشتن را یاد می گیرد باید به فلسفه و هدف چهارگانه فوق الذکر نزدیک یا برسد.

وی گفت: مثلا یک سوادآموز با آموختن اعداد و چهارعمل ریاضی؛ این آموزش را در زندگی روزمره خود به صورت کاربردی در عرصه های تجاری؛ زیستی و محاوراتی خود به کار گیرد.

شفیع پور در ادامه افزود: امروزه علاوه بر سواد پایه و کاربرد آن در فضای دیجیتال؛ که همه زوایای پیدا و پنهان زندگی انسان ها را در بر گرفته است، نیاز است سواد پایه که مورد هدف جامعه ما است به ابزارهای دیجیتال پیوند زده شودو از این تکنولوژی در جهت آموزش آسان و با کیفیت بهره ببریم.

سرپرست معاونت سوادآموزی شهر تهران با اشاره به ویروس کووید 19 که موجب محدودیت حضور فیزیکی در کلاس ها شده گفت: باید این محدودیت رابه فرصت گسترش استفاده از فضای مجازی تبدیل کنیم. البته در سوادآموزی باید متناسب با آموزش افراد بزرگسال بی سواد و کم سواد محتوای الکترونیکی تولید و طراحی شوند. خوشبختانه تیم آموزش و پژوهش سازمان سوادآموزی با گروه فناوری در حال تدوین همچون محتواهایی هستند که متناسب با جامعه هدف ما هستند.

سرپرست معاونت سوادآموزی شهر تهران، در رابطه با مزیت ها و فرصت ها و قابلیت های آموزش های مجازی بیان داشت: محتواهای تولید شده ی آموزشی برگرفته از تجربه، بهترین و توانمندترین ابزار آموزش دهنده در زمینه یاد دهی و یادگیری هستند که این محتوا ها می توانند الهام بخش و ارتقا دهنده سطح کیفیت آموزش ؛ آموزش دهنده ها و سطح سوادآموزان باشد، علاوه بر اینکه این الگوهای برتر تدریس، ماندگاری و فراگیر بودن آنها است که در دسترس همه افراد قرار می گیرد.

شفیع پور گفت: از جمله فرصت هایی که به سوادآموز داده می شود این است که افراد بزرگسال به دلیل اشتغال و کار روزانه ؛‌ وقت و زمان خود را مدیریت و در فرصت های مناسب شبانه روزی به یادگیری و آموزش می پردازند. در واقع زمان و مکان آموزش در اختیار سوادآموزی در می آید و همچنین تکرار پذیری تا رسیدن به مرحله یادگیری از دیگر محاسن این تکنولوژی است.

شفیع پور خاطرنشان کرد: از دیگر قابلیت های آموزش مجازی این است که سوادآموز در کنار سوادپایه؛ مهارت و سواد دیجیتالی پیدا می کند. سواد دیجیتالی یکی از پایه های اصلی زندگی انسان امروزی است که می تواند زندگی را برای سوادآموزان تسهیل کند. این معاونت تلاش می کند که با هماهنگی سازمان سوادآموزی این بستر را در شبکه شاد برای سوادآموزان شهر تهران فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار