در نشست ستاد کرونا مطرح شد

هرگونه برپایی همایش و مراسم تجمعی در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است

برگزاری کلاس‌ های درس در مناطق با وضعیت قرمز بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا می باشد

یاسوج (پانا) - استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد کرونا با تاکید بر اینکه اولویت ما قطع زنجیره کرونا است عنوان کرد هرگونه برپایی همایش و مراسم تجمعی در استان ممنوع است.

کد مطلب: ۱۱۱۷۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
هرگونه برپایی همایش و مراسم تجمعی در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است

حسین کلانتری در این نشست با تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) و همچنین گرامیداشت روز پزشک، اظهار داشت: آمارهایی که توسط کادر درمان داده می شود پیام هایی دارد که باید متناسب با آنها در جایی که وضعیت نگران کننده و یا عادی است این موضوع به مردم گوشزد شود.

استاندار با تاکید به ارائه آمار و تشریح وضعیت کرونا در استان به صورت شفاف و سریع گفت: در وضعیت خطر و قرمز کرونا قرارداریم ، میزان مراجعات سرپایی و افزایش بیماران مثبت نشان دهنده این وضعیت خطر است که اگر دقت لازم صورت نگیرد و پروتکل ها رعایت نشود خطر افزایش خواهد یافت و در صورت رعایت آنها شاهد مرگ کمتری خواهیم بود.

او اظهار کرد: عدم رعایت پروتکل ها توسط عده ای اندک رعایت سلامت اکثریت را به خطر میاندازد و تا مرگ سراغ ما نیاید متوجه نخواهیم شد.

کلانتری خواستار انعکاس وضعیت واقعی کادر درمانی از سوی رسانه ها شد و افزود: ظرفیت بیمارستان ها محدود و تعداد بیماران در حال افزایش است باید متوجه خطر بود.

او عنوان گفت: انتظار می‌رود مردم از سفرها و تجمعات غیر ضروری پرهیز کرده و رعایت پروتکل‌ های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

استاندار با اشاره به اینکه بعد از مرگ افراد نزدیک و بستگان خود، رعایت توصیه‌ ها و تذکرات جدی گرفته می‌ شود، افزود: اطلاع رسانی و هشدار در زمینه وضیت کرونایی حاکم ضروری بوده و هیچ گونه کم کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.


کلانتری تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، به اندازه چند روز اخیر استرس و نگرانی نداشته‌ام و لازم است که صدا وسیما، رسانه‌ های مختلف، مداحان و واعظین در هئیت‌ های عزاداری تلاش کنند هشدار، تذکرات و نحوه زندگی در شرایط کنونی را به مردم گوشزد کنند.
استاندار در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: آنهایی که در عروسی و عزا سبب ایجاد خطراتی برای سلامت مردم شدند و رحم‌ نکردند فردای قیامت مسئول هستند.

او با تاکید بر اینکه اولویت ما قطع زنجیره کرونا است، اظهار داشت: هرگونه برپایی همایش و مراسم تجمعی در استان ممنوع است.
کلانتری یادآور شد: در موضوع آغاز سال تحصیلی و نحوه برگزاری کلاس‌ های درس در مناطق با وضعیت قرمز براساس تصمیم ستاد ملی باشد که خطری جان دانش آموزان را تهدید نکند.


گفتنی است در این نشست به مناسبت روز پزشک و به پاس خدمات فداکارانه جامعه پزشکی در مقابله با ویروس کرونا با اهدای لوح سپاس و هدایایی از تعدادی از پزشکان استان به نمایندگی از جامعه پزشکی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار