تقدیر معاون پرورشی منطقه یک از پزشکان نمونه این منطقه

تهران(پانا)- با حضور سید مومن، معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه1 و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از پزشکان نمونه منطقه تقدیر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر معاون پرورشی منطقه یک از پزشکان نمونه این منطقه
روز شنبه 99/6/1سید مومن، معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه1 در جلسه ای با حضور سرخابی، کارشناس مسئول سلامت وهمکاران کارشناسی سلامت شاهمحمدی ونیکزاد ونمایندگانی از جامعه پزشکی ضمن تبریک روز پزشک و تقدیر از تلاش همه ی پزشکان سختکوش منطقه، از فعالیت ایثارگرانه و بی نظیر پزشکان در شرایط بروز کرونا قدردانی کرد و افزود: همواره به داشتن پزشکان حاذق، متعهد و اخلاق مدار در منطقه افتخار کرده ام.
سید مومن گفت: پیرو سخن مقام معظم رهبری که فرمودند:"خوشبختانه مجموعه های درمانی در مسئله کرونا فداکاری کردند، دیگر انسان زبانش قاصراست از اینکه بخواهد مبلَغ فداکاری اینها را بیان کند؛ چه تعدادی از اینها خودشان مبتلا شدند و تعدادی جان باختند در این راه، در راه خدمت به مردم. اینها خیلی با ارزش است".
معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه1 درادامه اظهار کرد: اول شهریورماه هر سال، به مناسبت بزرگداشت ابن سینا، حکیم و پزشک سرآمد روزگاران، روز پزشک نامگذاری شده است؛حکیم فرزانه ای که همچنان الگوئی ارزنده از جامع نگری علمی و اخلاقی و جامعه نگری و مسئولیت اجتماعی یک پزشک در ایران و طب مدرن است. امروز می توانیم از خودگذشتگی و شهادت جمعی از پزشکان در دفاع از سلامت بیماران و آحاد مردم در بحران همه گیری کرونا را نمونه ای از ایفای این مسئولیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه پزشکی ایران دانست.
وی افزود: هر اندازه موضوع علمی پراهمیت و هدف آن مقدس تر باشد، آن علم هم از ارزش و اهمیت بیش تری برخوردار خواهد بود و در این زمان حساس هجوم ویروس منحوس کرونا درجهان و کشور ایران عزیز خدمت در این راه مقدسانه تر از همیشه جلوه می کند. موضوع دانش پزشکی بدن انسان، و هدف آن تأمین سلامت و تندرستی آدمی است و اهمیت این موضوع و هدف از دیدگاه اسلام بر کسی پوشیده نیست؛ زیرا اسلام تا آنجا به سلامت انسان اهمیت می دهد که اگر تکلیف واجبی به تندرستی آدمی لطمه بزند، نه تنها انجام آن از نظرشرع لازم نیست، که در چنین شرایطی انجام آن حرام خواهد بود.
سید مومن در ادامه تصریح کرد: در اسلام، علم پزشکی همتای علم دین، ارزشمند به شمار آمده است؛ چنان که امام علی علیه السلام فرمود: "دانش بر دو نوع است: دانش دینی و دانش بدن و سلامت آن که اولی در تعدیل و سلامت روح آدمی می کوشد و دومی برای تندرستی و صحت جسمی انسان تلاش می کندآنگاه که دردمندی سالمت خود را بازیابد آنگاه که دستی به نشان شکر به آسمان بلند شودملائک تو را می ستایند".
وی در ادامه افزود: یاد خدا در پزشکی نقش برجسته ای برعهده دارد. آنگاه که بیمار در مراحل شدید و بحرانی قرار گرفته و پزشک مضطرب و نگران است، تنها امید بخش دل او، اطمینان به قدرتی بی پایان و هستی بخش است که بر سراسر وجود بیمار حکومت می کند و درمان واقعی به دست توانای اوست؛ چنان که حضرت ابراهیم علیه السلام می فرماید: "در هنگام بیماری،او شفابخش من است". پزشک با ایمان هیچ گاه به بن بست ناامیدی نمی رسد و همواره به خدای توانا متکی است.
در پایان سید مومن، معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه1 از زحمات بی دریغ و خالصانه پزشکان تقدیر و تشکر کرد وگفت: امیدوارم در سایه ایزد منان، همواره هدف عالی شفابخشی را که فطرت آشنای تمامی انسانهاست ، سرلوحه تلاش بی وقفه تان باشد و همین طورکه عمیقأ باور داریم که سلامت مردم بخش مهمی از خوشبختی و سعادت ماست.همیشه دستهای شفابخش تان پرتوان باشد.با افتخار، ارزش علمی و انسانی تان را پاس می داریم.
این مراسم به دلیل بروز ویروس کرونا با فاصله گذاری مناسب و در حداقل زمان ممکن انجام پذیرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار