مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل عنوان کرد:

اطلس آموزشی دانش آموزان در وضعیت های مختلف کرونا تدوین شود

اردبیل (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل اعلام کرد مناطق و نواحی تا 5 شهریور ماه نارسایی های موجود را احصا و برطرف کنند.

کد مطلب: ۱۱۱۷۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
اطلس آموزشی دانش آموزان در وضعیت های مختلف کرونا تدوین شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای معاونین، مدیران و روسای آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان که بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، به سفر اخیر معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش اشاره کرد و اظهار کرد: اعلام رضایت معاون پرورشی و فرهنگی وزارت که برای بررسی فعالیت های پروژه مهر در استان حضور پیدا کرده بود حاکی از تلاش و کوشش تمامی حوزه های آموزش و پرورش در این خصوص است.

در ادامه همچنین به توفیقات آموزش و پرورش اشاره کرده و خاطر نشان کرد: حوزه سوادآموزی استان موفق به کسب رتبه بسیار خوب و قابل تقدیر در ارزیابی سال 98 شده و همچنین آموزش و پرورش استان در کسب رتبه های مسابقات فرهنگی و هنری نسبت به سال گذشته 166 درصد رشد داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح کنترل وزن و چاقی یادآوری کرد: این طرح جزو بسته های تحولی است که در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و ابلاغ شده و با توجه به اینکه برای اولین بار تمامی دانش آموزان در یک مقطع خاص کنترل می شوند، اجرای آن باید با جدیت بیشتری انجام شود.

ناصری در ادامه با اعلام اینکه مانور بازگشایی مدارس در 5 شهریورماه اجرا خواهد شد، گفت: اعضای شورای معاونین استان که به عنوان معین جهت بررسی عملکرد مناطق و نواحی در خصوص پروژه مهر انتخاب شده اند، مشکلات احتمالی را تا موعد مقرر بررسی و با مشارکت مناطق و نواحی برطرف کنند.

در این جلسه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان نیز با عنوان اینکه بزرگترین درس عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: اصلاح امت و برطرف کردن فساد، جاری کردن سیره پیامبر، احیای فرایض امر به معروف و نهی از منکر را از خصایص اصلی ایام محرم عنوان کرد.

سید غلامحسن خلیلی موسوی به فعالیت های این ایام اشاره و اظهار کرد: استفاده بهینه از فضای مجازی، برگزاری همایش های مجازی، دیوار نویسی، تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و ... از جمله فعالیت های ایام محرم است که در سطح مدارس اجرا خواهد شد.

او در بیان اهم برنامه های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی استان به تکمیل پست های خالی این حوزه در مناطق و نواحی، فعال سازی و نظارت بر فعالیت های کانون های پرورشی و فرهنگی، ثبت نام پیشتازان در سامانه جذب از اول شهریورماه و ... اشاره کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان در ادامه از برگزاری کارگاه مجازی توانمند سازی مدرسان پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مربیان کانون های یاریگران زندگی تا پیان شهریور ماه خبر داد.

خلیلی موسوی همچنین به اجرای مرحله دوم طرح کمک های مومنانه تاکید کرد.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم با تشکر از برگزاری امتحانات در مناطق و نواحی گفت: اصلاح و ثبت نمرات در مناطق و نواحی تسریع یابد تا برای سال تحصیلی 99 آماده باشیم.

سید غلامحسین گنجی در ادامه به مشخص شدن حجم ابلاغی استان اظهار کرد: حجم ابلاغی مناطق و نواحی در سامانه مربوطه لحاظ شده است، و با وصول بخشنامه وزارتی فعالیت های این حوزه در سال تحصیلی پیش رو آغاز خواهد شد.

او با اشاره به ارزیابی کشوری حوزه های سواد آموزی استان ها خاطر نشان کرد: حوزه سواد آموزی استان اردبیل در ارزیابی عملکرد سالانه 98 کشوری موفق شده رتبه بسیار خوب و قابل قدردانی را به خود اختصاص دهد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان با عنوان اینکه سال تحصیلی جدید متفاوت از سال های دیگر خواهد بود، گفت: تلاش خواهیم کرد تا آغاز سال تحصیلی به یادماندنی داشته باشیم.

رعنا پرتوی همچنین به ثبت سیستم سناد، دانش آموزانی که ثبت نام آن ها نهایی شده است تاکید کرد.

او در بخش دیگری از سخنانش به آموزش اولیای دانش آموزان پایه های اول ابتدایی بصورت مجازی اشاره و خاطر نشان کرد: در این دوره های آموزشی سرفصل " مدیریت یادگیری فرزندان در فضای مجازی" گنجانده شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان پوشش تحصیلی استان را در دوره پیش دبستانی در چند سال اخیر را خوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم این روند با تلاش همکاران در مناطق و نواحی ادامه داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان هم با تاکید به تسریع در ثبت نام پایه های اول، هفتم و دهم گفت: تلاش کنیم تا ثبت نام دانش آموزان با سرعت بیشتری انجام شود تا آموزش و پرورش استان در کشور جایگاه واقعی خود را بدست آورد.

یوسف قاسمی همچنین با اشاره به توسعه متوازن و هدایت تحصیلی، یادآوری کرد: گفتگوهای تخصصی با والدین و تبیین رشته های فنی حرفه ای و کاردانش می تواند در هدایت دانش آموزان به این رشته ها کارساز باشد.

او همچنین دقت در دستورالعمل بازگشایی مدارس را خواستار شد و عنوان کرد: اطلس آموزشی دانش آموزان با روش های مختلف در وضعیت های سفید، زرد و قرمز توسط مدیران مدارس تدوین شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان در ادامه به تسریع در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در آستانه بازگشایی مدارس تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار