رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور: مطالبات ایثارگران هفته دولت پرداخت می‌شود

تهران (پانا) - معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از تسویه کامل تمامی مطالبات ایثارگران کشور در هفته دولت امسال خبر داد

کد مطلب: ۱۱۱۶۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور: مطالبات ایثارگران هفته دولت پرداخت می‌شود

به گزارش ایرنا سعید اوحدی روز پنجشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خوزستان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهارداشت: برخی از این مطالبات مربوط به سالهای ۹۰ و ۹۱ می باشد که به دلایل مختلفی پرداخت نشده است . این مطالبات بر اساس مصوبه دولت و تاکید رییس جمهوری امسال به طور کامل پرداخت خواهد شد.

وی تاکیدکرد: براساس هماهنگی‌ صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه کشور این مطالبات همزمان با هفته دولت به طور کامل پرداخت خواهد شد.

۳۰ هزار مسکن برای جامعه ایثارگر کشور ساخته می‌شود

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به مصوبه دولت در خصوص تامین زمین مورد نیاز برای مسکن جامعه ایثارگر کشور بیان داشت: بر اساس این مصوبه باید تا پایان دولت دوازدهم تعداد ۲۰ هزار مسکن برای ایثارگران تامین شود، اما طبق تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی و تلاشی که در استان‌ها صورت گرفت این تعداد واحد به ۳۰ هزار مسکن افزایش خواهد یافت.

اوحدی یادآورشد: این تفاهم‌نامه دارای جدول زمان‌بندی است و بیانگر اتفاق بزرگی در حوزه ارائه خدمات به جامعه ایثارگر کشور است.

وی با تاکید بر اینکه در طول هشت سال اخیر خدماتی که در حوزه مسکن ایثارگران ارائه شده برابر با ۲۰ سال گذشته است گفت: زمینه تحقق این مصوبه دولت برای تامین زمین مورد نیاز ساخت این واحدهای مسکونی به خوبی در حال پیشرفت است.

تلاش برای احیا ظرفیت ماده ۴۸ قانون احکام دائمی کشور

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در بخش دیگری از این نشست به پیگیری جدی در حوزه اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران بخصوص در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: امروز تفاهم‌نامه‌ای در زمینه اشتغال فرزندان ایثارگران در استان خوزستان منعقد می‌شود که بیانگر بالاترین جذب فرزندان ایثارگر در کل کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۴۸ احکام دائمی کشور تا سال ۹۳ همزمان با بازنشسته شدن هر کدام از ایثارگران باید یکی از فرزندان آنها در دستگاه اجرایی مربوطه به خدمت گرفته می‌شد، گفت: بعد از این سال به هر علتی این ماده قانونی حذف شد و توجیه حذف آن، ماده ۲۱ قانون جامعه خدمات‌رسانی به ایثارگران است که متاسفانه تبصره آن ابهاماتی را ایجاد کرده است.

اوحدی تصریح‌کرد: اما این درحالی است که تلاش می‌شود با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که در مجلس شورای اسلامی و همچنین فراکسیون ایثارگران مجلس وجود دارد، اصلاحیه مربوط به این ماده قانونی به صحن مجلس برود و ظرفیت ماده ۴۸ قانون احکام دائمی کشور در قالب تبصره ماده ۲۱ قانون جامعه خدمات‌رسانی به ایثارگران احیا گردد.

پیگیری تکلیف دولت مبنی بر استخدام همه فرزندان شهدا و جانبازان

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خاطرنشان‌کرد: علاوه بر این نیز بر اساس بند "ج" ماده ۸۷ قانون توسعه برنامه ششم ،دولت موظف و مکلف است تا پایان این برنامه توسعه، همه فرزندان شهدا و جانبازان را به استخدام دربیاورد.

وی ادامه‌داد:برای تحقق این موضوع هماهنگی‌ لازم با سازمان امور اداری و استخدامی کشور صورت گرفته و پیش بینی می‌شود آزمون تخصصی ویژه فرزندان جامعه ایثارگری در آبان و یا آذرماه امسال برگزار گردد تا به این ماده قانونی که جز احکام قانون برنامه ششم توسعه کشور است عمل شود.

پرونده شهدای سلامت کشور در حال بررسی است

اوحدی در بخش دیگری از این نشست به موافقت مقام معظم رهبری با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر اینکه کادر درمانی که مستقیم در عرصه ایثار خدمت به بیماران حضور داشته و جان خود را از دست داده‌اند در حکم شهید تلقی شوند، گفت: آیین‌نامه اجرایی مربوط به این موضوع با مصوبه شورای عالی امنیت ملی و سازمان امور استخدامی کشور۲ هفته پیش ابلاغ شده است.

وی یادآورشد: با تشکیل کارگروهی در استان‌ها، اطلاعات شهدای سلامت کشور در حال جمع‌بندی است و به‌زودی پرونده آنها که در شرایط بسیار سخت، محرومیت‌ها و محدودیت‌های ناشی از تحریم ساده‌ترین اقلام پزشکی از جان مایه گذاشتند، تعیین تکلیف خواهد شد.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور امضای تفاهم‌نامه تامین زمین و ساخت واحدهای مسکونی و ایجاد اشتغال برای ایثارگران صبح روز پنجشنبه برای سفری یک روزه وارد وزستان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار