وزیر راه و شهرسازی در پایانه مرزی سرو:

اسلامی: تبادلات تجاری زمینی در آذربایجان غربی افزایش می‌یابد

ارومیه (پانا) - وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مستعد بودن آذربایجان غربی در بحث مرز و دروازه‌های مرزی، عنوان کرد پیگیری‌های لازم برای انجام تبادلات تجاری بیش از پیش از مرزهای استان صورت می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
اسلامی: تبادلات تجاری زمینی در آذربایجان غربی افزایش می‌یابد

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمد اسلامی امروز در مراسم بهره‌برداری از پایانه مرزی سرو، اظهار کرد: آذربایجان غربی یکی از استان‌های بااستعداد بالا و نقش آفرین بین‌المللی است که نقش مهمی در بخش ترانزیت دارد.

وی با اشاره به افتتاح بیش از ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و روستایی در آذربایجان غربی، خاطر نشان کرد: در این سفر دو روزه تصمیم بر این شد تا مسیر کریدور شروع شده از بازرگان با سرعت بیشتری ادامه یابد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ایمن سازی راه‌های ترانزیتی، گفت: در حوزه تجارت ترتیبی داده خواهد شد تا تبادلات تجاری اغلب به وسیله مرزهای آذربایجان غربی که دروزاه‌های بزرگی دارد صورت گیرد.

وی با اشاره به افزایش تبادلات ریلی بین ایران و ترکیه، تصریح کرد: با توجه به هماهنگی انجام شده بین راه آهن‌های دو کشور و معاهده چند جانبه برای هماهنگی در تعرفه‌ها سبب افزایش این مهم شده به طوری‌که مبادله تجاری روزانه ۱۰۰ واگن از طرفین یک دستاورد جدید و تعامل متفاوت است.

اسلامی از انجام گفت‌وگوهایی برای ایجاد یک اتصال ریلی دیگر با کشور ترکیه خبر داد و یادآور شد: در صورت گذر از مرحله گفت‌وگو اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار