معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

هموطنان به گیلان سفر نکنند

اگر مسافران بیایند آمار کرونایی های گیلان باز هم بالا می رود

رشت (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هشدار داد آمار‌ها نشان می‌دهد افزایش مسافرت‌ها با افزایش بیماران بستری شده رابطه مستقیم دارد و طی این هفته و هفته آینده اگر مسافرت داشته باشیم، مجددا آمار بیماران کرونایی گیلان بالا می‌رود.

کد مطلب: ۱۱۱۶۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
هموطنان به گیلان سفر نکنند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده معاون علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه استان گیلان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، اظهار کرد: یکی از شهرستان‌های گیلان از وضعیت قرمز خارج شده و هم اکنون آستارا، لاهیجان، لنگرود، رشت و رودسر قرمز هستند.

وی فاصله سایر شهرستان‌ها با قرمز شدن را زیاد ندانست و افزود: از هموطنان می‌خواهیم به گیلان مسافرت نداشته باشند و هم استانی‌ها از تردد‌های غیر ضروری بین شهر‌ها پرهیز کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ماسک زدن را یک اصل مهم و اساسی در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا دانست و عنوان کرد: از مردم می‌خواهیم حتما فاصله گذاری فیزیکی را به ویژه در اماکن سربسته و شلوغ رعایت کنند.

حیدرزاده، با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند، خاطرنشان کرد: روز گذشته ۷۰ بیمار ترخیصی داشتیم. اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی به ویژه ماسک زدن را رعایت کنند، کم کم از تعداد بستری‌های ما کاسته می‌شود.

وی با اشاره به احتمال افزایش مسافرت‌ها طی هفته پیش رو، یادآور شد: آمار‌ها نشان می‌دهد افزایش مسافرت‌ها با افزایش بیماران بستری شده رابطه مستقیم دارد و طی این هفته و هفته آینده اگر مسافرت داشته باشیم، مجددا آمار بیماران کرونایی گیلان بالا می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار