تامین بذر ذرت مورد نیاز کشور در اردبیل

اردبیل (پانا)- رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد امسال ۱۰ هزار تن بذر ذرت مرغوب در این استان تولید شده و در اختیار ذرتکاران سراسر کشور قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تامین بذر ذرت مورد نیاز کشور در اردبیل

به‌ گزارش روابط‌ عمومی سازمان جهاد کشاورزی خلیل نیکشاد، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به کاشت ذرت بذری در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع شمال استان در منطقه مغان گفت: استان اردبیل ۹۰ درصد بذر ذرت مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

او بذر ذرت تولید شده در استان اردبیل را از نظر سلامت و استاندارد، مطابق با بذرهای مرغوب جهانی عنوان کرد و افزود: بذر تولید شده در این استان در تولید ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای کشور نقش محوری و کلیدی دارد و موجب بی‌نیازی ایران به واردات بذر ذرت از خارج شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین تامین غذای دام و طیور را منوط به تولید بذر مرغوب ذرت در استان دانست و اضافه کرد: همه مراحل کاشت، داشت، برداشت، استانداردسازی و لیبل‌زنی بذر ذرت در این استان انجام می‌شود.

نیکشاد با بیان این که ذرت به علت تامین غذای دام و طیور کشور جزو کالاهای کشاورزی استراتژیک به شمار می‌رود، اظهار کرد: کاشت و تولید بذر و محصول ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای از جمله طرح‌های مورد حمایت ستاد اقتصاد مقاومتی است که در استان اردبیل دنبال می‌شود.

تولید ذرت بذری در مغان، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، زمینه را برای جهش تولید این محصول فراهم کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار