بررسی آیین‌های نمایشی عاشورا در «بر بال تعزیه»

تهران (پانا) - برنامه «بر بال تعزیه» با هدف شناخت و واکاوی نشان‌ها و نمادهای تعزیه برای مخاطبان نوجوان شبکه دو در ایام محرم از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۱۶۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
بررسی آیین‌های نمایشی عاشورا در «بر بال تعزیه»

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، این برنامه در 10 قسمت با حضور داود فتحعلی بیگی پژوهشگر و فعال با سابقه عرصه تعزیه و چهره تاثیرگذار هنرهای نمایشی و سنتی ایران به روایت 10 داستان از حادثه کربلا و واقعه عاشورا می‌پردازد.
هدف از تولید این مستند نمایشی آشنا کردن نوجوانان با روایات و نمادهای آیینِ کهنِ تعزیه است و طی آن پیوند عزاداری سیدالشهدا(ع) و آیین‌های نمایشی عاشورایی به صورتی کاملا علمی و بر بستر نمایش بررسی می‌شود.
اذن میدان حضرت علی اکبر(ع)، توبه حر، اذن میدان حضرت قاسم(ع)، دو طفلان مسلم، نماز مسلم در کوفه و ... از جمله این روایات نمایشی است. همچنین به پیام های اخلاقی کربلا مثل مفهوم گذشت، ادب، انسانیت حضرت اباعبدا... الحسین (ع) و ... نگاهی ویژه خواهد شد.
همچنین یک پیوست 15 دقیقه‌ای پس از برنامه در فضای مجازی برای ارتباط مستقیم با مخاطبان نوجوان علاقمند به هنرهای نمایشی سنتی و آیینی عاشورایی در نظر گرفته شده است.
«بر بال تعزیه» کاریست از گروه کودک و نوجوان شبکه دو به تهیه کنندگی محسن عامری و روزبه گیلانی و کارگردانی وحید گلستان که از اول محرم هر روز ساعت 19:00 روانه آنتن می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار