استاندار اردبیل:

رسیدن به وضعیت سفید مستلزم ادامه اقدامات پیشگیرانه است

گردشگری اردبیل راکد شده است

اردبیل (پانا)- استاندار اردبیل عنوان کرد در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم انجام می شود و رسیدن به وضعیت سفید و تثبیت این وضعیت مستلزم ادامه اقدامات بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۱۱۶۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
رسیدن به وضعیت سفید مستلزم ادامه اقدامات پیشگیرانه است

اکبر بهنام جو در گفت و گو با شبکه سبلان تصریح کرد: بی توجهی به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و برگزاری مراسم جشن و ختم بعد از پیک اول کرونا در استان، شیوع و رسیدن به پیک دوم ابتلا به این بیماری را رقم زد.

او با اشاره به تعداد ۴۳۰ بستری در پیک دوم کرونا در استان در ۱۰ روز گذشته از رسیدن این تعداد به ۲۷۰ نفر خبر داد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: مردم همچنان باید فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا از پیک دوم عبور و این وضعیت را کنترل کنیم.

بهنام جو گفت: کنترل پیک دوم و رسیدن به وضعیت سفید به معنای از بین رفتن ویروس کرونا نیست و باید تا تولید واکسن و توزیع آن در بین مردم همچنان رعایت اقدامات پیشگیرانه را ادامه دهیم.

او اظهار امیدواری کرد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در اجتماعات تا ۲۵ روز آینده اردبیل از وضعیت قرمز بیرون بیاید.

استاندار اردبیل با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم افزود: ستاد ملی کرونا مصوباتی در رابطه با شکل برگزاری عزاداری در این ایام داشته که به اطلاع هیات های عزاداری رسیده است.

بهنام جو ممنوعیت حرکت دسته جات عزاداری، برگزاری عزاداری هیات ها در فضای باز و بزرگ با تعداد محدود را از جمله این مصوبات ذکر کرد.

او بیان کرد: مراسم تشت گذاری و استقبال از ماه محرم به شیوه بسیار مناسب و با رعایت موازین بهداشتی در اردبیل انجام شد که در این خصوص از متولیان این مراسم قدردانی می شود.

استاندار اردبیل گفت: در راستای رعایت حال عزاداران با تولید کنندگان ماسک هماهنگ شده که برای هیات های عزاداری به قیمت۹۰۰ تومان که پایین تر از بازار است، ارائه کنند.

بهنام جو افزود: شهرداری ها نیز نسبت به ضدعفونی معابر و مکان های عزاداری اقدام و آموزش و پرورش نیز نسبت به تامین فضای مورد نیاز هیات ها از محوطه مدارس همکاری می کند.

او در ادامه به تاثیرپذیری حوزه گردشگری از کرونا در استان اشاره کرد و گفت: با کاهش ورود گردشگران و وضعیت بازار و آب درمانی ها و اماکن گردشگری تحت تاثیر قرار گرفت و راکد شد.

استاندار اردبیل بیان کرد: در حال حاضر نیز به دلیل شیوع این ویروس گردشگری در استان نداریم و میزان مراجعات به آبدرمانی ها نیز بسیار کم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار