مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز :

تقویم مخاطرات سالانه استان تدوین شد

کرج (پانا)- مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از تهیه و تدوین تقویم مخاطرات سالانه استان البرز خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تقویم مخاطرات سالانه استان تدوین شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، محمدرضا فلاح نژاد با بیان این مطلب اظهار کرد: این تقویم با هدف پیش بینی مخاطرات و بحران های طبیعی و غیرطبیعی در استان و برنامه ریزی به موقع جهت پیشگیری و اقدام به هنگام تهیه و تدوین شده است.
وی افزود: این اداره کل بر اساس مستندات موجود در سال های قبل، از فراوانی بحران ها و مخاطرات برای اولین بار در استان این تقویم را تدوین کرده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: بر اساس این تقویم عمده مخاطرات در فصل بهار و تابستان، بارش باران و سیلاب، غرق شدگی، آتش سوزی مراتع ، خشکسالی، ریزگردها، ریزش بهمن، گونه های مهاجم(ملخ و ...) و موج گرما است که باید برای آنها برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز همچنین عمده مخاطرات فصل پاییز و زمستان را آلودگی هوا، بارش باران و تگرگ و رواناب، برف سنگین، کولاک برف، موج سرما، یخبندان، آفات نباتی و بیماری های دام و طیور و پرندگان عنوان کرد.
به گفته وی مخاطراتی مثل زلزله، لغزش زمین، فرونشست زمین، فرو ریزش زمین، سنگ ریزش، کاهش آب های زیر زمینی، همه گیری بیماری های واگیر انسانی، آلودگی آب، بیابان زایی، انفجار و آتش ‌سوزی های صنعتی و تجاری، حوادث حمل و نقلی و طوفان نیز در تمام فصول قابل رخ دادن است.‌
فلاح نژاد تاکید کرد: این تقویم پس از تدوین به رویت دستگاه های مربوطه نیز رسیده و نظر تخصصی و کارشناسی دستگاه ها نیز اخذ و جهت الگو برداری سایر استان ها به سازمان مدیریت بحران کشور نیز ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار