نوید ادهم: افت درسی در دوران کرونا کم بوده است

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین از اعمال تدابیر جدید برای آموزش مجازی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
نوید ادهم: افت درسی در دوران کرونا کم بوده است

به گزارش ایلنا، مهدی نوید ادهم، مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین، درباره ادامه آموزش مجازی حتی در صورت وضعیت سفید کرونا گفت: این موارد پیشنهاداتی است که در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح می‌شود و هنوز هیچ کدام قطعی نشده است، لذا به عنوان مصوب شورای عالی نمی‌توان آن را مطرح کرد. این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد و بعد نتایج آن اعلام شود.

وی با اشاره به ادامه آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری گفت: قطعا این اتفاق خواهد افتاد و باید حتما از تجربیات آموزش مجازی و ظرفیت آموزش آنلاین حداکثر استفاده به عمل بیاید. سیستم آموزشی ما اکنون این را پذیرفته است و با توجه به توانمندی که دانش آموزان، معلمان، مدیران و اولیا در بحث آموزش مجازی پیدا کرده‌اند، باید از ظرفیتی که وجود دارد حداکثر استفاده را کرد.

ادهم در واکنش به وضعیت دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار و عدم دسترسی آنها به اینترنت و ابزارهای کمک آموزشی گفت: آموزش مجازی در دوره قبل به دلیل محدودیت‌هایی که با آن رو به رو بود و اینکه شیوع کرونا و حواشی آن به یکباره پیش آمد، مشکلاتی را در پی داشت و برای آموزش و پرورش یک اتفاق غیرمترقبه بود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین با اشاره به آمادگی آموزش مجازی برای سال تحصیلی آینده گفت: برای سال تحصیلی جدید که از ۱۵ شهریور ماه آغاز می‌شود، همه تدابیر در سطح اجرایی در حال به کاری‌‌گیری است تا دوباره غافلگیری صورت نگیرد و با رفع مشکلات بتوانیم خدمات آموزشی را ارائه دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در سال تحصیلی آینده به دانش آموزان مناطق کم برخوردار ابزارهای آموزشی جدید به جز بسته‌های آموزشی مکتوب داده می‌شود؟ گفت: بله، باید متناسب با شرایط آنها تدابیری اتخاذ شود، البته طی جلسات متعدد درباره روش‌های مختلف بحث شده و اگر در سال تحصیلی جدید مجبور باشیم که به طور کل از آموزش مجازی استفاده کنیم، آسیب‌های دوره قبلی آن به حداقل رسیده است.

ادهم در واکنش به اینکه آیا آموزش مجازی موجب افت درسی دانش‌آموزان شده است؟ گفت: خیر، خوشبختانه دوره قبل آموزش مجازی که در واقع اولین دوره آموزش آنلاین در آموزش و پرورش بوده است، توسط معلمان به خوبی مدیریت شد. معلمان ما با مسئولیت پذیری مضاعفی تلاش کردند، بسیاری از کاستی‌هایی که وجود داشته را جبران کنند. همین امر سبب شد که دانش آموزان آسیب آنچنانی نبینند، بعضا برخی از معلمان تا نیمه‌های شب وقت می‌گذاشتند، آموزش را ادامه می‌دادند و پاسخگوی سوالات دانش‌آموزان بودند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین در خصوص تقلب‌هایی که دانش آموزان در امتحانات مجازی انجام دادند وتاثیر آن در نمرات آنها گفت: معلم معمولا دانش آموزان خود را می‌شناسد و نمره‌های مستمری از او دارد و آموزش‌ها و امتحانات نیم ساعت و یک ساعت را مبنای قبولی و نمره قرار نمی‌دهد. این ترم به این صورت نبوده که فقط در امتحانات مجازی دانش آموزان مورد قضاوت قرار بگیرند و فعالیت کل ترم آنها در نمره تاثیر گذار بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار