استاندارالبرز در نشست با فعالان اقتصادی استان :

اتحاد و انسجام حاکم در البرز عامل رشد و توسعه است

کرج (پانا)- به گفته استاندار البرز، مدیران استان به‌ویژه در حوزه اقتصادی هیچ فرصتی برای سهل انگاری و کوتاهی در امور سرمایه گذاری، تولید و اشتغال ندارند، چرا که مدیران با تجربه ای که درک صحیح از شرایط اقتصادی کشور ندارند، شایسته حضور در این پست نیستند.

کد مطلب: ۱۱۱۶۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
اتحاد و انسجام حاکم در البرز عامل رشد و توسعه است

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، شهبازی در نشست با فعالان اقتصادی استان که با حضور دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور در روز سه شنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه هزار و 252 میلیارد تومان اعتبار برای کسب و کارهایی که از کرونا آسیب دیده اند، مصوب شده، افزود: باید صاحبان مشاغل و افراد مشمول این تسهیلات، اقدامات لازم را برای جذب این اعتبار داشته باشند.
وی ادامه داد: تاکنون در این راستا حدود 46 میلیارد تومان برای جذب اعتبار پرونده تشکیل شده است.
شهبازی گفت: مدیران استان به‌ویژه در حوزه اقتصادی هیچ فرصتی برای سهل انگاری و کوتاهی در امور سرمایه گذاری، تولید و اشتغال ندارند چراکه مدیران با تجربه ای که درک صحیح از شرایط اقتصادی کشور ندارند، شایسته حضور در این پست نیستند.
وی افزود: سالانه بیش از 80 هزار نفر مهاجر وارد البرز می شوند، از این رو هر امکانی که در حوزه تقویت زیرساخت ها صورت می گیرد، کم و از رشد جمعیت عقب است.
استاندار البرز با بیان اینکه ارائه خدمت در البرز، خدمت به ایران است، اضافه کرد: باید 31 استان کشور ظرفیت ها و توانمندهای خود را به صورت متوازن ارتقا دهند تا برخی استان ها مهاجرپذیر و باقی مهاجر فرست نباشند.
وی گفت: البرز مسیر تردد 14 استان کشور است و این امر سبب شده که تسریع در بهره برداری از پروژه های بزرگ راه سازی در البرز را به جد دنبال کنیم، چرا که این استان بار ترافیک ملی را به دوش می کشد.
شهبازی اضافه کرد: با مصوبه هیات محترم دولت، شهرک های صنعتی اشتهارد از لغو محدودیت شعاع 120 کیلومتر برخوردار شدند که این امر تحول بزرگی برای تولید و صنعت البرز بود.
وی عنوان کرد: در حوزه های دانش بنیان و استارت آپ ها البرز فعالیت گسترده ای دارد که پروژه های بزرگی همچون اشتغال مهارت محور، کارخانه نوآوری و شرکت های دانش بنیان بزرگ و مهم در این استان از جمله آنها محسوب می شود که تولید دانش بنیان و اشتغال در این حوزه را همراه دارد.
استاندار البرز با بیان اینکه اتحاد و انسجام حاکم در البرز عامل رشد و توسعه است، گفت: فهم مشترکی در استان بین مسئولان وجود دارد، دستگاه قضایی، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و سایر مسئولان مربوطه نیز نسبت به تشکیل کارگروهی تحت عنوان اقدام و مقابله با تحریم اقدام کرده اند.
وی افزود: پایگاه اجتماعی و اقتصادی البرز در کشور بسیار موثر است که سال 98 رشد 72 درصدی و امسال رشد 34 درصدی را در حوزه صادرات تجربه کردیم.
شهبازی ادامه داد: شهرک دارویی برکت و منطقه ویژه اقتصادی پیام با پیگیری ها و حمایت های صورت گرفته در شرایط بسیار خوبی بسر می بردند و واحدهای بزرگی در آنها مستقر هستند.
وی گفت: در زمان مقرر مراحل کار برای استقرار قطب دیجیتال و تمامی اقدامات برای اینکه البرز در مسیر رونق و توسعه قرار گیرد دنبال شد.
استاندار البرز افزود: ابر پروژه انتقال گاز استان که تمامی شهرک های صنعتی استان را به یکدیگر متصل می کند، تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و برای تخصیص آب نیز مانعی وجود ندارد.
وی گفت: در تامین نیروی آب و برق نیز با توجه به همراهی های ویژه وزیر محترم نیرو در البرز هیچ مشکلی وجود ندارد.
شهبازی در پایان افزود: کمال قدردانی را از رییس محترم جمهور و تمامی وزرا و معاونان دولت تدبیر و امید دارم چرا که تاکنون نهایت همراهی را با طرح ها و برنامه های توسعه البرز داشته اند و هر مطالبه را مطرح کردیم دست خالی باز نگشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار