تمهیدات لازم و ضروری بهداشتی برای تامین سلامت دانش‌آموزان در مدارس اتخاذ شده است

اردبیل (پانا)- مدیرکل آموزش پرورش اردبیل خبر داد تمهیدات لازم و ضروری بهداشتی برای تامین سلامت دانش‌آموزان اتخاذ شده و آماده بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور ماه همزمان با سراسر کشور هستیم.

کد مطلب: ۱۱۱۶۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تمهیدات لازم و ضروری بهداشتی برای تامین سلامت دانش‌آموزان در مدارس اتخاذ شده است

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، احمد ناصری در گفت و گو با خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود: اولویت آموزش و پرورش این استان در بازگشایی مدارس رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و بهداشت و سلامت دانش‌آموزان است.

او از آمادگی آموزش و پرورش استان برای شروع سال تحصیلی جدید در هر سه حالت سفید، زرد و قرمز خبر داد و بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم توسط کارگروه‌های مختلف برای هر سه حالت انجام شده است.

مدیرکل آموزش پرورش استان اضافه کرد: در حالت اول اگر وضعیت سفید باشد فعالیت مدارس طبق روال سال‌های گذشته بصورت عادی و با حضور دانش آموزان در کلاس انجام خواهد شد، اما در صورتی‌که وضعیت زرد باشد نحوه فعالیت مدارس تغییر کرده و به صورت نیمه حضوری خواهد بود به طوری که علاوه بر استفاده از سیستم آموزشی شاد، دانش آموزان حداقل ۲ روز در هر هفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در مدرسه حضور داشته باشند.

ناصری با بیان اینکه در هر سه حالت شبکه شاد جزو اصلی‌ترین سامانه کمک آموزشی دانش‌آموزان خواهد بود، ادامه داد: در حالت سوم و وضعیت قرمز و با تعطیلی مدارس از سیستم آموزشی شبکه شاد و ظرفیت صدا و سیما استفاده خواهد شد.

او با بیان اینکه در طول سال تحصیلی تمامی مدارس استان در هر سه حالت سفید، زرد و قرمز باز بوده و حضور مدیران، تیم اجرایی و کارکنان در مدارس الزامی است، اضافه کرد: در مناطق روستایی، عشایری و مناطقی که تراکم دانش‌آموزان کمتر است، معلمان، مدیران و راهبران آموزشی در مدارس حضور یافته و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به فعالیت آموزشی خواهند پرداخت.

مدیرکل آموزش پرورش استان با بیان اینکه اصل در آموزش حضور دانش آموزان در کلاس درس است، اظهار کرد: برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز مبلغ ۱۷ میلیارد ریال در بین مدارس استان توزیع شده است.

ناصری با اشاره به بازگشایی تمامی مدارس استان از ۱۵ شهریور ماه، افزود: قبل از بازگشایی رسمی مدارس پنجم شهریور ماه در تمامی مدارس استان مانور بازگشایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون حضور دانش‌آموزان و با حضور مدیران، عوامل اجرایی و معلمان برگزار خواهد شد.

او با اشاره به فعالیت معلمان استان در شبکه دانش‌آموزی شاد در سال تحصیلی قبل بیان کرد: ۱۰۰ درصد مدیران، ۹۵ درصد معلمان و کلاس‌های درسی و ۸۰ درصد دانش‌آموزان استان در این شبکه آموزشی فعال بودند که امیدواریم با اقدامات انجام شده در سال تحصیلی جدید این رقم به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه فقط ۲۰ درصد دانش‌آموزان استان بنا به دلایلی از جمله نداشتن تلفن همراه هوشمند یا عدم پوشش اینترنت در سال تحصیلی قبل به شبکه آموزشی شاد دسترسی نداشتند، اظهار کرد: از این تعداد هفت درصد دانش‌آموزان با داشتن تلفن همراه هوشمند به علت نبود زیرساخت‌های لازم تحت پوشش اینترنت نبودند.

ناصری با قدردانی از همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه شرکت مخابرات اضافه کرد: هم‌اکنون تمامی مدارس استان با اتصال به شبکه ملی اطلاعات به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و دارای تلفن ثابت هستند.

او با اشاره به برخی مشکلات از جمله عدم دسترسی دانش‌آموزان به شبکه شاد ادامه داد: برخی از دانش‌آموزان به علت عدم پوشش اینترنت در منطقه و یا نداشتن تلفن همراه هوشمند دسترسی به شبکه شاد را ندارند که آموزش و پرورش استان به تمامی مدارس فرم‌های مخصوصی ارسال کرده و در حال شناسایی و احصای وضعیت دانش‌آموزان در این رابطه است.

مدیرکل آموزش پرورش استان گفت: با اینکه برای تامین دستگاه هوشمند از جمله تلفن همراه و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند آموزش و پرورش منابع دولتی و خاص ندارد اما اقداماتی در سطح ملی و استانی برای فراهم کردن آنها از جمله کمک‌های خیرین و انجمن اولیای مدارس انجام شده است.

ناصری با بیان اینکه آموزش و پرورش استان برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از آموزش تمامی جوانب را در نظر گرفته و برای هر شرایط برنامه‌ریزی خاصی کرده است، افزود: تلاش برای تهیه تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند، ارائه بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان در قالب درسنامه و سی‌دی‌های آموزشی از جمله آنها است.

او با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان استان در مدارس در شرایط کرونایی بیان کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در ثبت‌نام دوره‌های میان پایه نیازی به حضور والدین در مدارس نبوده و مدیران امور ثبت‌نام دانش‌آموزان در این پایه‌ها را انجام داده‌اند.

مدیرکل آموزش پرورش استان اظهار کرد: فقط برای ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی، هفتم متوسطه دوره اول و دانش‌آموزان پایه دهم متوسطه دوره دوم نیاز به حضور والدین در مدارس بود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکنون ثبت‌نام بیش از ۹۰ درصد این دانش‌آموزان انجام شده است.

ناصری با بیان اینکه پارسال ۲۵ هزار دانش‌آموز در استان از سرویس مدارس استفاده می‌کردند، اضافه کرد: افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس و نحوه پرداخت آن از سوی والدین در آینده نزدیک از سوی کارگروه ماده ۱۸ مشخص و به اطلاع عموم خواهد رسید.

او ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی مردم امسال به مدیران مدارس توصیه شده که تهیه لباس فرم دانش‌آموزان اجباری نبوده و اختیاری است.

مدیرکل آموزش پرورش استان گفت: امسال کتاب درسی فقط از سوی آموزش و پرورش و به صورت متمرکز توزیع خواهد شد و کتاب ثبت‌نام کنندگان طبق جدول زمانی در حال توزیع در مناطق است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

ناصری از بازنشسته شدن هزار نفر از معلمان استان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: برای جبران کمبود نیرو ۲۰۷ نفر از آنها به همکاری خود با آموزش و پرورش استان ادامه خواهند داد.

او با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش استان با کمبود نیرو مواجه نیست، اضافه کرد: امسال در مجموع ۴۰۰ نفر از همکاران در استان خواستار جابجایی محل خدمت خود بودند که از این تعداد ۹۰ نفر خواستار جابجایی به خارج از استان بودند.

مدیرکل آموزش پرورش استان ادامه داد: در سال تحصیلی جدید ۱۹ مدرسه در نقاط مختلف استان از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس احداث و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

گفتنی است: در سال تحصیلی جدید، ۲۵۰ هزار دانش‌آموز استان اردبیل در قالب ۱۰ هزار کلاس درس در سه هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی و با هدایت نزدیک ۲۰ هزار معلم مشغول تحصیل می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار