معاون وزیر آموزش و پرورش:

سامانه شاد به فرهنگ عمومی تبدیل شده است

بوشهر(پانا)- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان سوادآموزی گفت در شرایط فعلی شبکه شاد به یک فرهنگ عمومی در آموزش و پرورش کشور تبدیل شده است که می تواند در شرایط عادی و بحرانی بخشی از فرایند آموزش باشد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
سامانه شاد به فرهنگ عمومی تبدیل شده است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، شاپور محمدزاده در نشست شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: شرایط خاص کرونایی سبب شده است که امسال پروژه مهر و بازگشایی متفاوتی نسبت به سالهای گذشته داشته باشیم به همین دلیل باید با حساسیت و دقت بیشتری پروژه مهر را رصد و اجرا کنیم.


وی ادامه داد: با ماموریت وزیر، شورای معاونین وزارتخانه در استان ها حضور یافته تا روند اجرای پروژه مهر برای ثبت‌نام دانش آموزان به‌خصوص پایه‌های اول، هفتم، دهم و مدارس خارج، امتحانات شهریورماه و اعلام نتایج و هدایت تحصیلی رصد کنند.
محمدزاده اضافه کرد: ارزیابی از تهیه اطلس دسترسی دانش آموزان به روش‌های مختلف آموزشی، تأمین و توزیع کتب درسی، انتخاب و آموزش مدیران مدارس، نقل و انتقالات داخل و خارج از استان، تراز نیروی انسانی استانی و روش‌های تأمین کسری نیرو، سازمان‌دهی معلمان و صدور ابلاغ، آموزش معلمان به‌خصوص ارتقای مهارت‌های تدریس در فضای مجازی، تولید محتوای آموزشی و بسته‌های یادگیری ویژه مناطق خاص، تأمین مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی و آمادگی مدرسه برای پذیرش دانش‌آموز بخش دیگری از ماموریت شورای معاونان است.
معین استان بوشهر با بیان اینکه آموزش و پرورش موفق‌ ترین مجموعه آموزشی در سال گذشته در کشور در شرایط کرونایی بوده است، اظهار کرد: با برنامه ریزی و تلاش فرهنگیان سراسر کشور و استفاده از شیوه های آموزش مجازی و تلویزیونی، کمترین خسارت به فرایند آموزشی وارد شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه سال تحصیلی از 15 شهریور شروع می شود، در خصوص شیوه آموزش در سال تحصیلی پیش رو گفت: تلاش می کنیم که کلاس ها به صورت حضوری برگزار شود و اگر منطقه یا استانی شرایط سفید داشت دانش آموزان با روش حضوری آموزش خواهند دید.
وی خاطرنشان کرد: در وضعیت زرد شیوه آموزش به روش حضوری- مجازی و به صورت زوج و فرد است و اگر منطقه یا استانی در شرایط قرمز کرونایی قرار داشته باشد، آموزش ها به روش غیرحضوری خواهد بود.
محمدزاده با اشاره به مرتفع شدن ایرادات فنی شبکه شاد تصریح کرد: هم اکنون شبکه شاد به فرهنگ عمومی در آموزش و پرورش تبدیل شده است که می تواند در شرایط عادی و بحرانی بخشی از فرایند آموزش باشد.
رییس سازمان سوادآموزی اضافه کرد: با تثبیت و تقویت این سامانه در سال تحصیلی جدید، شبکه شاد در همه شیوه های آموزش مورد استفاده قرار می گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با همکاری صداو سیما تجربه خوبی برای آموزش‌های تلویزیونی در سال تحصیلی 99-98 رقم خورد و این نوع آموزش در سال تحصیلی آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.
همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این نشست با بیان اینکه کرونا باعث شده تا در یک زیست بوم متفاوت قرار گرفته باشیم، اظهار کرد: در این شرایط ناپایدار و با وجود دغدغه های خانواده‌ها و استرس دانش آموزان کار را برای ما دشوار تر کرده است، به همین دلیل باید همه موارد را با دقت رصد کنیم.

علیمراد کرمی اضافه کرد: در این شرایط باید برای دورترین مدرسه و همه معلمان و دروس، برنامه جداگانه و مشخص داشته باشیم تا آماده همه نوع شرایطی باشیم.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 126 هزار و 581 دانش آموز در دوره ابتدایی معادل 96 درصد، 52 هزار و 557 دانش آموز در دوره تحصیلی متوسطه اول معادل 96 درصد و 31 هزار و 239 دانش آموز در دوره تحصیلی متوسطه دوم معادل 76 درصد در مدارس استان ثبت نام کرده اند.
کرمی با بیان اینکه امسال 108 مدیر جدید در مدارس استان منصوب شده اند، عنوان کرد: 38 نفر از طریق شرکت در آزمون و مصاحبه تخصصی گزینش و منصوب شده و 70 نفر نیزاز طریق تایید کمیته شهرستان/ مناطق منصوب شده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان با بیان اینکه نگرانی و دغدغه خانواده‌ها برای ما مهم و در اولویت است، گفت: حفظ سلامتی دانش آموزان خط قرمز آموزش و پرورش استان است و تلاش می کنیم شرایط مناسبی برای تحصیل آنها فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار