رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور خبر داد:

نرخ 96 درصدی باسوادی در کشور

بوشهر(پانا)- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان سوادآموزی کشور گفت میانگین نرخ بی سوادی برای افراد 10 تا 49 ساله در کشور بیش از 96 درصد است.

کد مطلب: ۱۱۱۶۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
نرخ 96 درصدی باسوادی در کشور

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، شاپور محمدزاده در نشست با کارشناسان نهضت سوادآموی ادارات آموزش وپرورش شهرستان‌ها و مناطق استان ضمن قدردانی از مجاهدتهای پیشکسوتان نهضت سوادآموزی به ویژه شهید والامقام باهنر و با تمجید از خدمات صادقانه حجت‌الاسلام قرائتی گفت: بیش از 40 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و با وجود تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر کشورمان تحمیل شده، دستاوردهای بزرگی در حوزه سوادآموزی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به بهره مندی سالانه بیش از 400 هزار نفر در کشور از خدمات مجموعه سوادآموزی، خاطرنشان کرد: هم اکنون میانگین باسوادی شهروندان 10 تا 49 ساله در کشور 96 درصد است که این آمار در برخی از استان ها از 98 درصد نیز فراتر رفته است.
محمدزاده با بیان اینکه به زودی جشن پایان بی سوادی در کشور برگزار می شود، افزود: برگزاری این جشن به معنای پایان رسالت نهضت مقدس سوادآموزی نیست بلکه فعالیت‌های سازمان با آموزش بزرگسالان در دوره‌های متوسطه اول و دوم ادامه پیدا خواهد کرد.

رییس سازمان سوادآموزی ضمن تاکید بر اهمیت رسالت شوراهای پشتیبانی سوادآموزی در شهرستان‌ها و مناطق، تصریح کرد: این شوراها باید هر فصل در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار برگزار شود.
وی با بیان اینکه برنامه‌های استان ها برای سال 99 ابلاغ شده است، اظهار کرد: عملکرد استان‌ها را در ۲۵ معیار و شاخص ارزیابی خواهیم کرد و انتظار داریم استان بوشهر عملکرد ویژه‌ای داشته باشد.
همچنین در این نشست معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه هدف مجموعه سوادآموزی استان، ارتقا وضعیت موجود است، گفت: تدوین برنامه عملیاتی شهرستان‌ها، تعیین وضعیت کلاس‌های درسی در سال گذشته، عضویت در سامانه شاد و تشکیل کارگروهای مختلف در راستای سیاستهای ابلاغی سازمان از مهمترین اقدامات انجام شده در پنج ماهه نخست سال جاری سوادآموزی استان بوشهر بوده است.

سیدمجتبی هاشمی‌نژاد با اشاره به برخورداری استان بوشهر از بیشترین نوار ساحلی و نیز تنوع قومیتی در استان و سکونت جمعیت قابل توجهی از هم استانی‌ها در مناطق کوهستانی، به مشکلات موجود در حوزه‌ جذب سوادآموزان اشاره و عنوان کرد: اگر چه کار سختی پیش رو داریم اما با تلاش و برنامه‌ریزی، محدودیت ها و سختی‌ها را از پیش رو خواهیم برداشت.
وی با اشاره به فعالیت سامانه شاد به عنوان شبکه مستقل آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: برنامه های مجموعه سوادآموزی در سال 99 بر محور سیاستها و اولویتهای تدوین شده سازمان نهضت سوادآموزی و بر اساس اهداف این سامانه تدوین و اجرا خواهد شد و به مانند بخش رسمی آموزش و پرورش کشور نهایت بهره را از این سامانه در حال ارتقاء خواهیم برد.
هاشمی‌نژاد افزود: در شرایط کرونایی جامعه، آموزش دهندگان و فراگیران در استان با تشکیل کارگاه‌های تولید ماسک در جبهه مبازره با این ویروس نیز حضور چشمگیری داشته‌اند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان تاکید کرد: رویکردهای خود را با مأموریت جدید سازمان سوادآموزی کشور هماهنگ خواهیم کرد و با ارتقا همه جانبه خود، محدودیت ها را بر می‌داریم و به حول و قوه الهی طبق برنامه پیش خواهیم رفت.

هاشمی‌نژاد در پایان گفت: مشکل پیش آمده بر اثر شیوع کرونا را در بخش سوادآموزی به یک فرصت و توانمندی جدید تبدیل خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار