مشاور وزیر در امور زنان وزارت آموزش و پرورش:

لزوم حضور زنان و دختران در حوزه فعالیت‌های اجتماعی

تهران(پانا)- مشاور وزیر در امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش از جمله ارگان‌هایی است که در آن زنان با 60 درصد حضور از مردان پیشی گرفته و تربیت نسل آینده را به عهده گرفته‌اند.

کد مطلب: ۱۱۱۶۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
لزوم حضور زنان و دختران در حوزه فعالیت‌های اجتماعی

فرحناز مینایی‌پور در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل شهرستانهای استان تهران و جمعی از بانوان فرهیخته فرهنگی به مناسبت روز خانواده برگزارشد، گفت: تربیت انسان کار بسیار والا و ارشمندی است که هم‌سطح وظایف پیامبران و انبیا به‌شمار می‌رود و معلمان در این امر مهم نقش دارند.

او با تاکید بر این که زنان ستون خانواده هستند، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 40درصد از کارکنان دولت را بانوانی تشکیل می‌دهند که در حوزه خانه وخانواده هم مسئولیتهای زیادی بر عهده دارند و بحران کرونا نیز نشان داد که زنان و به ویژه معلمان چقدر دلسوزانه برای پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی ایثارگرانه کوشیدند.

مشاور وزیر در امور زنان وزارت آموزش و پرورش با تقدیر از مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران که در پیشبرد امور بانوان و خانواده همیشه همراهی لازم را داشته‌اند گفت: در بین 4 شاخصی که برای فعالیت‌های زنان در دنیا برای جهانی شدن تعریف می‌شود، ما در دو شاخص آموزش و بهداشت رتبه قابل‌قبولی داریم اما در دو شاخص امور اقتصادی و سیاست‌گذاری و ضعیف هستیم و حتی از کشورهای همسایه هم در این دو مورد عقب‌تر هستیم که باید تلاش کنیم در این دو شاخص هم بانوان جامعه به پیشرفت خوبی دست یابند.

مینایی‌پور با توصیه به بانوان فرهیخته برای جای گرفتن در کرسی‌های مدیریتی تصریح کرد: در آموزش و پرورش بیشتر سیاست‌‌های امور زنان بر روی پیشرفت دختران که مادران آینده این مرزوبوم هستند متمرکز است تا علاوه بر تاثیرگذاری بر تربیت و فرهنگ نسل آینده، دختران ما با آموختن مهارت‌ها و تخصص‌ها به سمت راه‌اندازی کسب و کار رفته و شاخص اقتصادی را نیز ارتقا دهند.

او تاثیر انقلاب اسلامی بر فعالیت‌های اجتماعی زنان را بیش از مردان عنوان کرد و گفت: فاصله بین این فعالیت‌ها که به‌صورت تاریخی و بسیار عمیق وجود داشته هنوز هم هست و برای رسیدن به موقعیت مطلوب باید تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار