فرآیند برگزاری کنکور 99 تشریح شد؛ اعلام جدیدترین پروتکل‌های بهداشتی کنکور

تهران (پانا) - فرایند برگزاری کنکور سراسری سال 99 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور تشریح و جدیدترین پروتکل‌های بهداشتی برای داوطلبان کنکور اعلام شد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
فرآیند برگزاری کنکور 99 تشریح شد؛ اعلام جدیدترین پروتکل‌های بهداشتی کنکور

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در تشریح برگزاری کنکور 99 اظهار کرد: امسال برای کنکور 3 هزار و 300 حوزه امتحانی داریم و در این حوزه‌ها به فاصلهی ۱ و هشت دهم برای داوطلبان رسیدیم تا فاصله گذاری رعایت شود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت بهداشت، وزارت علوم، حتی سپاه و ارتش و یک سری دستگاه‌های دیگر فضاهای فیزیکی و بهداشتی در اختیار ما گذاشتند.

خدایی با تاکید بر اینکه برای ورودی و خروجی حوزه‌ها سه فرایند در نظر گرفته شده است، گفت: اولین فرایند، زمان ورود به فضا است که مدت زمان ورودی داوطلبان افزایش یافت. همچنین برای حضور داوطلبان در سالن نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است. برای خروج داوطلبان نیز باید به صورت تدریجی به خارج از مکان هدایت شوند و برای تکریم و کنترل خانواده‌ها از سازمان بسیج کمک می‌گیریم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: سعی شد تا طرحی تحت عنوان «همیار آزمون» در نظر گرفته شود تا از طریق آن خانواده‌ها تکریم شوند و هم اینکه فاصله‌ اجتماعی رعایت شود. در هر صورت یکی از نکات مهم برای ما و خانواده‌ها حفظ سلامتی داوطلبان است و به این دلیل باید کمک کرد تا محیطی سلامت و امن از لحاظ آزمون و از نظر بهداشتی برای داوطلبان فراهم شود و اگر خانواده‌ها وداوطلبان به ما کمک نکنند نمی‌توانیم این پروژه بزرگ را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: ازدحام جمعیت در حوزه‌ها کمکی به داوطلبان نخواهد کرد، به همین خاطر از خانواده‌ها می‌خواهیم که اگر قصد دارند فرزندان خود را به محل آزمون برسانند در کوچه‌های پایین‌تر فرزند خود را از ماشین پیاده کنند در محل آزمون نباشد. علاوه بر اینها فضای باز و آزاد و پارکینگ هم در نظر گفته شده است.

جدیدترین پروتکل‌های بهداشتی کنکور سراسری

همچنین علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی برای کنکور سراسری گفت: اولویت اول ما سلامتی داوطلبان است و در این راستا پروتکل‌های سختگیرانه‌ای به تمام استان‌های کشور ابلاغ شد. در این زمینه فاصله بین داوطلبان از ۱.۲ میز به تبدیل ۱.۸ متر تبدیل شد.

وی با تاکید بر اینکه سالن‌های آزمون باید تهویه مناسب داشته باشد، گفت: 7 هزار نفر در حوزه بهداشت محیط نظارت خواهند کرد و پس از هر مرحله آزمون محل ضدعفونی و گندزدایی خواهد شد.

رئیسی با اعلام اینکه داشتن ماسک برای همه در محل‌های آزمون الزامی است، گفت: همه داوطلبان باید این موضوع رعایت کنند. ضمن اینکه داوطلبان کنکور باید در سایت ثبت نام و وضعیت خود را ثبت کنند وحتی اگر فردی دچار بیماری است، آزمون در بیمارستان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار