ممنوعیت برپایی ایستگاه‌های صلواتی چای در ماه‌‌های محرم و صفر

تهران (پانا) - ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ای نکاتی را در خصوص برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در ماه‌های محرم و صفر اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت برپایی ایستگاه‌های صلواتی چای در ماه‌‌های محرم و صفر

بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن گرامیداشت عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) در ماه محرم و صفر و با عنایت به شیوع گسترده کرونا در جامعه و ضرورت تلاش همه جانبه برای مقابله با این ویروس شوم بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا نکات ذیل به اطلاع عموم می‌رسد:

۱-براساس آخرین توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، موثرین ترین راه برای پیشگیری از کرونا می باشد.

۲- هرگونه مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر صرفا در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری (از هر طرف حداقل دو متر) و حداکثر به مدت دو ساعت برگزار می شود.

۳- هرگونه جابجایی هیات و دسته روی، ممنوع است.

۴- برپایی هر نوع ایستگاه‌های صلواتی، توزیع نذورات و چای (موکب ها،خیمه ها،چادر و...) در تمامی استان ها و شهرستان‌ها ممنوع است.

۵- هرگونه پذیرائی در جریان برگزاری مراسم عزاداری ممنوع است.

۶- همچنین نذورات برابر نکات مندرج در دستورالعمل بهداشتی مرتبط، صرفا در قالب مواد غذایی خشک و یا خام برای نیازمندان توزیع گردد.

۷- نذورات خاصی که امکان تغییر به دلیل مسائل شرعی را ندارد براساس دستورالعمل ابلاغی با نظر کارشناسان وزارت بهداشت طبخ، بسته بندی و با توزیع در سایر اماکن (بدون تشکیل صف و تجمع و تراکم جمعیت) صورت می گیرد.

۸- ضمن تاکید مجدد بر فاصله گذاری و استفاده از ماسک به صورت مستمر، درخواست می‌شود، افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای از حضور در مراسمات خودداری نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار