دعوت شریعتمداری از مسئولان برای پیوستن به پویش ملی شفافیت

تهران(پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دعوت از همه مردم، مدیران نهادهای دولتی، شرکت‌ها و بنگاه‌ها برای پیوستن به پویش«شفافیت»، می‌گوید «شفافیت»، فقط نورافکنی بر تاریکخانه‌ها و پستوهای فساد و تبانی نیست بلکه فضای نقد، گفت‌وگو و به کارگیری خرد جمعی در اداره امور جامعه را فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۱۵۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
دعوت شریعتمداری از مسئولان برای پیوستن به پویش ملی شفافیت

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «محمد شریعتمداری» در مراسم رونمائی از سامانه‌های شفافیت این وزارتخانه اظهار کرد: ۳۲ سامانه شفافیت شامل ۱۰ سامانه ستادی، ۱۸ سامانه مربوط به شستا و چهار سامانه در بخش‌های دیگر در این وزارتخانه راه‌اندازی شده است.

وی گفت: در ۲ سال گذشته پرونده‌های نظارتی ۲۵ درصدکاهش یافته و تلاش خواهیم کرد تا پایان دولت دوازدهم این میزان همچنان کم شود.

وزیرتعاون تاکید کرد: «شفافیت» یک راه بدون بازگشت است و تنها راه نجات جمهوری اسلامی از این مسیر می‌گذرد.

وی با بیان اینکه همه نوع اطلاعات غیر از موضوعات امنیتی و دفاعی که برای صیانت از جامعه است باید در اختیار همگان قرار گیرد، تصریح کرد: امکان رصد و پایش اطلاعات بنگاه‌ها و شرکت‌ها باید برای همه مردم، رسانه‌ها و نهادهای نظارتی فراهم شود.

شریعتمداری اضافه کرد: به دنبال انتشار اسامی اعضای هیات مدیره شرکت‌ها و صندوق‌ها، عده‌ای از خبرنگاران با پرداختن به مدرک تحصیلی این افراد، باب انتقاد را باز کرده و بر ما خرده می‌گرفتند در همین جا باید بگویم اگر این اطلاعات را منتشر نمی‌کردیم و در معرض استفاده همگان قرار نمی دادیم به طور قطع زمینه انتقاد و اصلاح آن فراهم نمی‌شد.

وی «شفافیت» را تنها مسیر بازگشت و تقویت اعتماد عمومی و مشارکت ملی دانست و گفت: بازسازی اعتماد عمومی، با اعتماد ما به مردم و مشارکت دادن آنها در اداره امور و فراهم کردن زمینه نظارت بر عملکرد مدیران میسر می‌شود.

شریعتمداری، اطلاعات را پایه و لازمه بصیرت عنوان کرد و اظهار کرد: «شفافیت» نه تنها تباهی، سیاهی و تاریکی را روشن می کند بلکه چراغ راه مدیران است و با دعوت مردم به خرد جمعی زمینه حکمرانی مطلوب را فراهم می‌آورد.

وی گفت: امروز در سایت اصلی وزارت تعاون امکان دسترسی به بسیاری از اطلاعات مورد نیاز مردم از جمله دریافت کنندگان تسهیلات که به صورت یارانه دار به افراد در حوزه اشتغال پرداخت می‌شود و نیز تمام کسانی که با فعالیت‌های اقتصادی وزارتخانه ارتباط دارند، فراهم شد.

شفافیت راه هرگونه فساد را مسدود می‌کند

در این مراسم معاون امور اقتصادی وزارت تعاون گفت: ۲۲ شرکت مدیریتی وابسته به تأمین اجتماعی (شستا) و صندوق بازنشستگی کشوری تحت پوشش سامانه‌های شفافیت قرار می‌گیرند.

«حجت میرزایی» با اشاره به پیگیری‌های مجدانه وزیر تعاون، در خصوص تحقق شفافیت در این وزارتخانه، گفت: اگر پیگیری‌ها و جدیت‌های شخصی وی نبود امروز این رویداد مهم محقق نمی‌شد.

وی با بیان اینکه با این رونمایی یک مرزبندی روشن ‌بین شفافیت و افشاگری مشخص می‌شود، تاکید کرد: شفافیت، اعتمادساز است در حالیکه افشاگری اعتماد سوز است.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون اظهار امیدواری با این رونمایی تمامی صورت‌های مالی و بخشنامه‌های مرتبط با صندوق‌ها شفاف شده و راه هر گونه فساد مسدود شود.

شفافیت ابزاری برای تحقق نظارت مردمی و افزایش بهره‌وری است

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون در این مراسم گفت: شفافیت ابزاری برای تحقق نظارت مردمی، افزایش کارآمدی و بهره‌وری است.

«سیدجواد رضوی» گفت: برای دسترسی آسان به همه سامانه های شفافیت وزارتخانه و سازمان های تابعه درگاه واحدی به نشانی shafaf.mcls.gov.ir تعبیه شده و قابل استفاده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شفافیت، اظهار کرد: ارائه لیست دریافت کنندگان تسهیلات بالای ٥٠ میلیون ریال مشاغل خانگی، ارائه لیست هیات مدیره زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، دریافت کنندگان تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، مشخصات بازرسان سلامت اداری و مشخصات قراردادهای سال ٩٧ از جمله از این اقدامات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار